ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Transporting Technology
  • Master Theses - 16116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Transporting Technology
  • Master Theses - 16116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Porovnání dynamických vlastností vozidel různých koncepcí

Comparison of dynamics characteristics of various concepts vehicles

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Zubák Jaromír
Supervisor
First Jiří
Opponent
Šotola Martin
Field of study
Dopravní systémy a technika
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav dopravních prostředků
Defended
2015-01-13



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá rešerší existujících koncepcí, speciálně pak pohonů všech kol osobních vozidel. Zaměřuje na konstrukci, princip činnosti a vhodnost použití jednotlivých koncepcí. Počátek práce je věnován vývoji, legislativě, historii, výhodám a nevýhodám tohoto technického řešení. V další části jsou popsány nejpoužívanější koncepce pohonu a porovnání vlastností pohonu 4x4 s pohonem předních či zadních kol pomocí rovnic z teorie dynamiky vozidel. Dále je posouzen vliv na jízdní vlastnosti pohonu všech kol a jeho zhodnocení pomocí dvoustopého dynamického modelu vozidla, který je programován v prostředí programu Simulink. Konec práce obsahuje shrnutí získaných informací a úvahu, jakým směrem se bude pohon všech kol ubírat v následujících letech.
 
This thesis deals with summary of existing concepts, especially the all-wheel drive cars. It focuses on the design, principles of operation and suitability of each concept. Beginning of work is dedicated to the development, legislation, history, advantages and disadvantages of this technical solution. The next section describes the most common design of the drive and comparing the performance of 4x4 with front or rear wheel with the equations of the theory of vehicle dynamics. Further assessment of the impact on driving performance all-wheel drive and its evaluation using a two-track dynamic vehicle model, which is programming in Simulink. End of work contains a summary of the information obtained and consider what direction it will go all-wheel drive in the coming years.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/63789
View/Open
PLNY_TEXT (4.772Mb)
POSUDEK (213.0Kb)
POSUDEK (459.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 16116 [64]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV