Návrh a realizace modulárního řídicího systému pro malé UAV
Small UAV flight control system
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Mondek Martin
Vedoucí práce
Hromčík Martin
Oponent práce
Jeřábek Ivan
Studijní obor
Systémy a řízeníStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je vývoj systému pro odhadování větru. Tento systém je vyvíjen na základě existujícího řídícího systému vyvinutého studenty na Katedře řídící techniky Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze. V práci je diskutována analýza šumu měření a dopadu těchto chyb na funkčnost algoritmu. Dále funkčnost vyvíjeného algoritmu je simulacemi ověřena na realistických fyzikálních modelech letadla. V krátkosti je také představeno proběhlé vylepšení existujících hardwarových a softwarových částí. Na závěr je prezentován proces a výsledky kalibrace hardwaru obsluhujícího víceotvorovou pitotovu trubici. This thesis describes development and achieved results of an on-line on-board wind estimation system. The system is planned to augment functionality and improve performance of existing small UAV flight control system units, developed within students activities at the Department of Control Engineering, Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague. Measurement error analysis and performance simulations are researched upon realistic flight mechanics models. Improvement of related hardware and software components is also introduced and discussed in brief. Finally the process and results of related multi-hole pitots tube hardware calibration is provided.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13135 [456]