Bachelor Theses - 13139
Now showing items 1-20 of 435
-
Anotace viditelnosti objektů scény podle trajektorie kamery
; Supervisor: Sivák Filip; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)Tato bakalářská práce vyvíjí metodu pro trvalou detekci oblastí viditelných kamerami ve virtuálních scénách, což vyústilo ve vývoj pluginu pro editor Unreal Engine 5.3. Tento plugin v reálném čase označuje a vizualizuje ... -
Prořezávání pro výpočet nejlepší odpovědi v extensivních hrách s neúplnou informací
; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Klíma Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)Tato práce se zabývá identifikováním a přezkoumáním existujících metod pro výpočet přesné nejlepší odpovědi. Je poskytnut popis a implementace algoritmu přesné nejlepší odpovědi s prořezáváním inspirovaný [ Bos14 ] rozšířený ... -
Interaktivní hmatové mapy podlaží pro osoby se zrakovým postižením
; Supervisor: Macík Miroslav; Opponent: Slavík Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)V této práci se věnujeme hmatovým a interaktivním hmatovým mapám, a také jejich prvkům. Pro začátek analyzujeme cílovou skupinu osob se zrakovým postižením. Dále jsme zkoumali aktuálně vyvinuté a používané metody pro tvorbu ... -
Vizualizace aktuálního stavu výrobní linky
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Bauer Václav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Bakalářská práce se zabývá vytvořením webové aplikace, která bude vizualizovat aktuální stav výrobní linky ve společnosti Daikin. Je zde představena logiky linky a proces výroby klimatizačních jednotek, které jsou potřeba ... -
VR pro ležící pacienty
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Malý Ivo
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Tato práce se zabývá vytvářením aplikace ve virtuální realitě pro starší ležící pacienty za účelem relaxace. Věnuje se problematice vycházející ze zdravotního stavu pacientů a jejich polohy v leže při používání aplikace. ... -
Řemeslná hra se zaměřením na ekonomiku
; Supervisor: Havlík Tomáš; Opponent: Kučera Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Cílem semestrálního projektu je navrhnout craftovací hru s důrazem na systém virtuální ekonomiky. -
Testování užitečnosti nástroje pro výuku transformací
; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Program Interactive Tool for Teaching Transformations (I3T) byl vytvořen s cílem pomoci studentům porozumět transformacím využívaným v počítačové grafice. Práce se zaměřuje na otestování užitečnosti zmiňovaného programu a ... -
Procedurální generování vln na vodní hladině
; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Berka Roman
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Tato práce se zaměřuje na analýzu různých metod simulace vodní plochy a implementaci jedné z nich. Začíná teoretickým porovnáním různých způsobů simulace vody, zhodnocením jejich výhod a nevýhod. Vybraná metoda je potom ... -
Procedurální generování budoucí výstavby měst dle pravidel
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Čmolík Ladislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Tato práce si klade za cíl prozkoumat integraci procedurální generace do oblasti urbanistického rozvoje. Generátor navrhne model možné zástavby pozemku na základě požadavků uživatele, jako jsou minimální vzdálenost, šířka ... -
Integrace simulátoru dronů v Unreal Enginu 5
; Supervisor: Pěnička Robert; Opponent: Sedláček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Bakalářská práce se zabývá spojením plně autonomního simulačního systému dronů skupiny Multirobotických systémů (MRS) s herním enginem Unreal Engine 5 (UE5) a navržením virtuálních prostředí vhodných pro testování algoritmů ... -
Úniková hra s rozšířenou realitou
; Supervisor: Žára Jiří; Opponent: Sedláček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)V této bakalářské práci je popsán postup vytváření únikové hry pro více hráčů v rozšířené realitě. Nejprve jsou porovnány podobné existující hry. Dále jsou analyzovány vývojářské nástroje pro tvorbu her s rozšířenou realitou ... -
Generátor stránek herních projektů předmětů
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Malý Ivo
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Cílem této práce je navrhnout a vytvořit generátor webových stránek prezentujících herní projekty studentů. Generátor je napsán v jazyce Python a používá technologií HTML, CSS, JavaScript a JSON. Práce se skládá z analýzy ... -
Edukativní počítačová hra
; Supervisor: Klíma Martin; Opponent: Kubík Aleš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)The main aim of this thesis is to develop game mechanics for an educational game project targeted at children aged 10-15, focusing on internet safety, awareness of scams, and cyberbullying. The game is fundamentally ... -
Optimalizace portoflia heuristik pro optimalni planovani
; Supervisor: Pevný Tomáš; Opponent: Trunda Otakar
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Nalezení optimálního řešení plánovacího problému může trvat velmi dlouho. Z tohoto důvodu je potřeba prohledávat stavový prostor problému efektivně. Jednou z osvědčených možností je A* plánovač, jehož účinnost je přímo ... -
Interaktivní seznámení s vývojem her
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Tato bakalářská práce představuje interaktivní webovou aplikaci, která uživatele provede procesem vývoje her. Aplikace je navržena pro laickou veřejnost a je doplněna o příklady z české herní scény. Testování s uživateli ... -
VR pro vyšetření genetické degenerativní oční vady
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Havlík Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)V této práci jsem se zabýval problematikou dědičných degenerativních poruch sítnice a využití virtuální reality pro testování úspěšnosti léčby genovou terapií. Nejprve jsem popsal proces fototransdukce, který bývá těmito ... -
Řešení zobecněných n-hráčových her typu poslední stojící muž s praktickou implementací zjednodušené hry Ultimátní Válečnícy: Kmenový Rachot
; Supervisor: Milec David; Opponent: Mrkos Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Tato práce se zabývá strategiemi v obecných truelech. V první části rozebírá typy truelů a dosavadní zjištěné informace o nich. Nejprve probírá uniformní truely a následně také jejich zobecnění na gruely. v druhé části pak ... -
Prořezávání pro výpočet nejlepší odpovědi v extensivních hrách s neúplnou informací
; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Klíma Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Tato práce se zabývá identifikováním a přezkoumáním existujících metod pro výpočet přesné nejlepší odpovědi. Je poskytnut popis a implementace algoritmu přesné nejlepší odpovědi s prořezáváním inspirovaný [ Bos14 ] rozšířený ... -
Využití metody regularizace odměn ve hrách s neúplnou informací
; Supervisor: Kubíček Ondřej; Opponent: Grus Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Regularizace odměn se ukázala jako užitečná technika pro algoritmy posilovaného učení určené k řešení her s neúplnou informací. Jeden takový algoritmus používající tuto techniku je nedávno vyvinutý algoritmus Regularizovaná ... -
Digitální reprezentace interiérů budov pro osoby se zrakovým postižením
; Supervisor: Macík Miroslav; Opponent: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Pro osoby se zrakovým postižením (ZP) je výhodné studovat prostředí před jeho návštěvou. Pro tuto skupinu je důležité získat prostorové znalosti, tzv. kognitivní mapu, aby se mohly efektivně a samostatně orientovat. Prvním ...