Zobrazují se záznamy 1-20 z 458

    • Metoda pro externalizaci kognitivních map 

      Autor: Iryna Parasiuk; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Slavík Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Kognitivní mapy jsou široce využívány ve společnosti k organizaci a strukturování znalostí o světě. Tyto mapy jsou obzvláště důležité pro osoby se zrakovým postižením, protože se na ně často spoléhají při orientaci v ...
    • 3D model jednotky intenzivní péče 

      Autor: Václav Fišer; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Tato práce se zabývá vývojem 3D modelu jednotky intenzivní péče (JIP) a hodnotí jeho potenciální využití ve zdravotnictví, vzdělávání a výzkumu nemocnic. K definování funkčních i nefunkčních požadavků je použit přístup ...
    • Vizualizace hierarchií obalových těles 

      Autor: Jan Vlček; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Hiearchie obalových těles (BVH) je datová struktura, která ukádá objekty 3D scény do stromové hiearchie. BVH se často používá při vykreslování scény pomocí ray tracing, protože umožňuje rychlé výpočty kolizí paprsků s ...
    • Hra pro rozvíjení dovedností dětí s PAS 

      Autor: Jan Hrubý; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Koudelková Barbora
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Bakalářská práce popisuje proces tvorby hry sloužící k rozvíjení dovedností u dětí s poruchami autistického spektra. Konkrétně se zaměřuje na dovednost poznávání a pojmenování objektů se kterými se děti běžně setkávají. ...
    • Modelování skupinového chování pro videohry 

      Autor: Vojtěch Nápravník; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Nehráčské postavy (NPC) jsou důležité pro vytvoření pohlcujícího herního zážitku tím, že simulují svět, který je neustále živý i když hráč zrovná není aktivní. Dosažení tohoto cíle často zahrnuje implementaci umělé ...
    • Procedurální generování obsahu v Unreal Enginu 

      Autor: Lukáš Jůza; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Tato práce představuje soudržný systém pro nekonečnou generaci světů za běhu v Unreal Engine 5.5. Předkládáme vícevláknový C++ generátor terénu založený na vlastních šumových funkcích, který dokáže plynule streamovat ...
    • 3D model zaniklého kostela v areálu ČVUT na Zbořenci 

      Autor: Nadzeya Shchahlova; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Radakulan Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Tato bakalářská práce se zabývá digitální rekonstrukcí zaniklého barokního kostela s využitím 3D modelování a rozšířené reality. Cílem projektu bylo vytvořit věrný 3D model stavby na základě archivních plánů, historických ...
    • VR hry pro ležící pacienty 

      Autor: Ekaterina Chukina; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Virtuální realita (VR) nabízí významný potenciál pro rehabilitaci pacientů s omezenou pohyblivostí, jako jsou starší jedinci nebo osoby s poraněním míchy. Tato práce rozšiřuje VR aplikaci vyvinutou Terezou Langovou, která ...
    • Simulace znečištění v městské zástavbě 

      Autor: Ondřej Pelech; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Tento dokument pojednává o technikách interaktivního renderování městských pro středí ovlivněných weatheringovými jevy, jako je akumulace znečištění.
    • Vývoj sady pro 3D vizualizaci v SUMO 

      Autor: Nikita Sazanov; Vedoucí práce: Kurbanov Temirlan; Oponent práce: Hendrich Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Tato práce představuje rozšíření 3D vizualizačních schopností dopravního simulátoru SUMO (Simulation of Urban MObility) prostřednictvím integrace detailních 3D modelů a objektů. Práce začíná refaktoringem existujícího ...
    • Navigace ve vnitřních prostorách s využitím rozšířené reality 

      Autor: Filip Doležal; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Havlík Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Tato práce se zabývá návrhem a implementací mobilní aplikace pro navigaci ve vnitřních prostorách s využitím rozšířené reality. Cílovým prostředím byla budova E na Karlově náměstí. V rámci vývoje byla provedena analýza ...
    • Nástroj pro vizualizaci chování agentů plánujících proti přírodě 

      Autor: Erol Medenčević; Vedoucí práce: Med Jakub; Oponent práce: Herynek Jáchym
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Tato práce představuje vizualizační nástroj pro domény automatického plánování, vyvinutý za účelem podpory výzkumníků při pozorování a analýze chování plánovacích agentů. Nástroj odděluje plánovací logiku od vizuální vrstvy ...
    • Optimalizace výukového prostředí v nástroji I3T pro různé typy uživatelů 

      Autor: Karolína Zapletalová; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Pavlovec Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-06)
      Práce se zabývá zlepšením nástroje I3T (Interactive Tool for Teaching Transformations), vzdělávací aplikace určené k výuce 3D transformací. Cílem je vylepšit její tutoriály, manuál, začlenění do výuky a úvodní rozhraní ...
    • Uživatelský průzkum a UX recenze aplikace I3T. Návrh a vytvoření prototypů pro vylepšení použitelnosti aplikace I3T. 

      Autor: Barbora Hálová; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-06)
      Práce se zabývá vylepšením použitelnosti programu Interactive Tool for Teaching Transformations (I3T), který slouží jako výuková pomůcka při vysvětlování geometrických transformací v počítačové grafice. Cílem práce bylo ...
    • Vizualizace 3D tisku pomocí vrhání paprsku 

      Autor: Vojtěch Špilar; Vedoucí práce: Havran Vlastimil; Oponent práce: Bubník Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-06)
      Cílem této práce je generování náhledů 3D tištěných objektů z instrukcí pro 3D tiskárnu zvaných G-code pomocí ray tracingu. Je zde popsán problém převodu instrukcí G-code na geometrickou reprezentaci tisknutého modelu. ...
    • Dokovatelná okna, historie, logování, jazykové mutace a optimalizace nástroje I3T 

      Autor: Matvei Korikov; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-06)
      Cílem této bakalářské práce bylo rozšíření funkcionality interaktivního nástroje I3T (An Interactive Tool for Teaching Transformations), který je vyvíjen studenty Katedry počítačové grafiky a interakce FEL ČVUT. Práce se ...
    • Správa skautského oddílu 

      Autor: Patrik Kolář; Vedoucí práce: Mannová Božena; Oponent práce: Slavík Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-06)
      Tato práce se zaměřuje na správu skautského oddílu, administraci členů, plánování akcí a kontrolování docházky skautů. Umožňuje také udělovat ocenění za splněné úkoly. Aplikace také nabízí vizualizaci pro identifikaci ...
    • Implementace vlakového simulátoru 

      Autor: Ondřej Mašek; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-30)
      Práce se zabývá návrhem a implemen-tací aplikace pro simulaci jízdy vlakové soupravy po trati s jednoduchou i složi-tější topologií. Součástí je rovněž nástroj pro vytváření tratí odpovídající normám.
    • HRA - poznej kde na Zemi 

      Autor: Stepan Manaenko; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-30)
      Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vyvinout interaktivní webovou hru, která hráče vyzývá k určování polohy na 3D modelu Země na základě satelitních snímků. Aplikace, implementovaná pomocí moderních webových ...
    • Využití knihoven pro rozšířenou realitu pro upozornění na překážky 

      Autor: Stanislav Urban; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Macík Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-30)
      Tato práce se zabývá využitím knihoven pro rozšířenou realitu při návrhu a implementaci systému upozorňování na překážky, zaměřeného především na zrakově postižené uživatele. Implementace byla realizována pomocí ARFoundation ...