VR hry pro ležící pacienty
VR games for lying patients
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ekaterina Chukina
Vedoucí práce
Sedláček David
Oponent práce
Žákovská Uršula
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Virtuální realita (VR) nabízí významný potenciál pro rehabilitaci pacientů s omezenou pohyblivostí, jako jsou starší jedinci nebo osoby s poraněním míchy. Tato práce rozšiřuje VR aplikaci vyvinutou Terezou Langovou, která byla specificky navržena pro ležící pacienty. Na jejím základě tato práce představuje dvě nové hry a komplexní audio tutoriálový systém pro zvýšení terapeutického potenciálu a přístupnosti aplikace. Nové hry zahrnují hru s navigací balónu a hru založenou na dosahování barevných objektů. Obě obsahují mechanismy progresivní obtížnosti, které povzbuzují zvětšování rozsahu pohybu při respektování fyzických omezení uživatelů. Audio tutoriálový systém poskytuje podrobné pokyny pro kalibraci a hraní, vyhovující uživatelům s různou úrovní technické znalosti. Všechna vylepšení zachovávají kompatibilitu se stávajícím monitorovacím systémem pro sledování výkonu cvičení. Uživatelské testování s členy cílové populace prokázalo zlepšenou angažovanost a použitelnost. Virtual reality (VR) offers great potential for rehabilitating patients with limited mobility, such as elderly people or those with spinal cord injuries. This thesis builds on the VR application created by Tereza Langová that was designed for lying patients. This work adds two new games and an audio tutorial system to improve the therapeutic value and make the application easier to use. The new games consist of a balloon navigation game and a color-based catching game. Both have adjustable difficulty levels that help users increase their movement range while respecting their physical limits. The audio tutorial guides users step-by-step through setup and gameplay, helping people with different levels of tech experience. All these additions work with the existing system that tracks exercise performance. Tests with the target user group showed better engagement and easier use.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [458]