3D model zaniklého kostela v areálu ČVUT na Zbořenci
3D model of the destroyed church on the campus of the Czech Technical University in Zbořenec
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Nadzeya Shchahlova
Vedoucí práce
Sedláček David
Oponent práce
Radakulan Vojtěch
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá digitální rekonstrukcí zaniklého barokního kostela s využitím 3D modelování a rozšířené reality. Cílem projektu bylo vytvořit věrný 3D model stavby na základě archivních plánů, historických fotografií a výtvarných děl, a následně jej zpřístupnit široké veřejnosti prostřednictvím moderních technologií. Výsledný model zahrnuje exteriérové i interiérové prvky a byl upraven jak pro účely 3D tisku, tak pro použití v aplikaci WebVR. Součástí práce je vývoj interaktivní webové aplikace s podporou virtuální reality, která umožňuje uživateli procházet prostředím kostela, objevovat informační body doplněné dobovými fotografiemi a texty, a tím získat hlubší vhled do historického a kulturního kontextu stavby. Funkčnost aplikace byla ověřena uživatelským testováním, jehož výsledky přinesly cenné poznatky pro další vývoj. Projekt propojuje oblasti kulturního dědictví, 3D grafiky a interaktivních médií a ukazuje potenciál digitálních nástrojů pro prezentaci historických objektů v současném digitálním prostředí. This bachelors thesis focuses on the digital reconstruction of a lost Baroque church using 3D modeling and augmented reality technologies. The main objective was to create an accurate 3D representation of the building based on archival plans, historical photographs, and artworks, and to make it accessible to the public through modern digital platforms. The resulting model includes both exterior and interior architectural elements and has been optimized for 3D printing as well as for use in a web-based virtual reality (WebVR) application. As part of the project, an interactive WebVR application was developed, enabling users to explore the church environment, discover information points with period photographs and accompanying texts, and gain a deeper understanding of the buildings historical and cultural context. The applications functionality was evaluated through user testing, which provided valuable insights for further improvement. This project bridges the fields of cultural heritage, 3D graphics, and interactive media, and demonstrates the potential of digital tools for the presentation and preservation of historical architecture in a contemporary digital context.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [458]