Optimalizace výukového prostředí v nástroji I3T pro různé typy uživatelů
Optimizing the Learning Environment in the I3T Tool for Different User Types
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Karolína Zapletalová
Vedoucí práce
Felkel Petr
Oponent práce
Pavlovec Václav
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakceObhájeno
2025-06-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá zlepšením nástroje I3T (Interactive Tool for Teaching Transformations), vzdělávací aplikace určené k výuce 3D transformací. Cílem je vylepšit její tutoriály, manuál, začlenění do výuky a úvodní rozhraní tak, aby lépe vyhovovala potřebám studentů, vyučujících a dalších uživatelů. Součástí práce je analýza nástroje, definice typických uživatelských rolí, návrh nových výukových materiálů a ověření použití aplikace v rámci výuky. V rámci práce byl přepracován manuál a otestován přímo v hodinách s více než 80 studenty. Během evaluace označilo 83 % studentů tutoriály za snadno pochopitelné, ale upozornili na nedostatečné propojení s teorií a chybějící ověřování nebo zpětnou vazbu. Více než 90 % uvedlo, že jim nástroj pomohl lépe pochopit principy transformací. Zpětná vazba pomohla identifikovat slabá místa a nasměrovala úpravy výukových materiálů i uživatelského rozhraní. Na základě těchto zjištění byl vytvořen nový tutoriál a přepracováno úvodní okno aplikace. Práce rovněž navrhuje další rozvoj, například ukládání postupu v tutoriálech nebo lepší podporu výuky v hodinách. This thesis explores ways to improve the Interactive Tool for Teaching Transformations (I3T), an educational application used for teaching 3D transformations. The focus is on enhancing its tutorials, manual, classroom integration, and user onboarding to better support students, teachers, and other user groups. The work includes an analysis of the tool, definition of typical user roles, design of new teaching materials, and evaluation through classroom use. As part of this work, the manual was restructured and tested in real classroom settings with over 80 students. During the evaluation, 83 % of students rated the tutorials as easy to understand but pointed out lack of theoretical integration and missing verification/feedback mechanisms. Over 90 % reported improved comprehension of transformation concepts. Feedback helped identify areas for improvement and guided the redesign of learning materials and user interface components. Based on the findings, a new tutorial was created and the welcome window was redesigned. The thesis also outlines suggestions for future development, such as tutorial progress tracking and better support for teaching workflows.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [458]