Zobrazují se záznamy 81-100 z 854

    • Využití hlasového ovládání ve VR 

      Autor: Vít Gardoň; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Mýlek Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)
      Bakalářská práce se zabývá hlasovým ovládání menu ve virtuální realitě. V první části této práce se věnuji způsobu zpracování zvuku a jeho transformaci na využitelná data. Podstatou řešení hlasového ovládání je převod zvuku ...
    • Simulace herní umělé inteligence 

      Autor: Matěj Gargula; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)
      Téměř každá dnešní hra obsahuje nějaký druh simulace umělé inteligence. Jednou z nejpoužívanějších je simulace umělé inteligence nehráčských postav. Tyto simulace jsou o vytváření algoritmů, díky nimž mohou tyto postavy ...
    • Kreslení grafů a metriky estetičnosti 

      Autor: Kristýna Kořenská; Vedoucí práce: Dostál Matěj; Oponent práce: Genyk-Berezovskyj Marko
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)
      Tato práce se zabývá kreslením grafů a měřením výsledného vykreslení pomocí metrik estetičnosti. Nejprve seznámením se se třemi vykreslovacími algoritmy, poté se samotnými metrikami. Práce obsahuje také implementaci, za ...
    • Fúze radiačních a hloubkových měření pro bezpilotní helikoptéru 

      Autor: Tadeáš Zribko; Vedoucí práce: Štibinger Petr; Oponent práce: Mrkos Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)
      Lokalizácia radiácie je dôležitá téma pre ochranu človeka a súčasne aj životného prostredia. Je to hlavná úloha, ktorá sa rieši prostredníctvom tejto práce. Pri plnení úlohy sa využíva kombinácia flexibility bezpilotného ...
    • Webová aplikace pro sběr a evaluaci dat ze vzdálených empirických uživatelských testů 

      Autor: Jan Oravec; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Tento dokument popisuje přepracování existující statistické aplikace Sfinx, která sbírá data z uživatelských rozhraní, a vrací spočítané statistické přehledy které jsou užitečné pro získání vědeckých poznatků pro zvolené ...
    • Využití hustého mračna bodů pro lokalizaci ve vnitřních prostorách 

      Autor: Anna Zderadičková; Vedoucí práce: Polic Michal; Oponent práce: Sattler Torsten
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Přesná a robustní lokalizace je důležitá v mnoha aplikacích jako například rozšířena realita nebo navigace robotů. Nejmodernější přístupy založené na lokalizaci pomocí fotografií poskytují odhad pozice, který je přesný. ...
    • Vizualizace historických událostí světa Asterion 

      Autor: Jan Tislický; Vedoucí práce: Richtr Radek; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Tato diplomová práce pokračuje v již běžící vizualizaci časových os ze světa Asterion. Rozebírá základy vizualizací a snaží se doplnit diskuze chybějící v předchozí práci. Na základě těchto teoretických znalostí jsou ...
    • Vizualizace elektromagnetického pole kolem černé díry 

      Autor: Oldřich Milec; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Bursa Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Elektromagnetická pole okolo černých děr zatím nejsou zcela prozkoumána. Tato práce analyzuje rozdílné metody jejich vizualizace jako 3D vektorových polí dr zaměřením na nulové body. Na základě této analýzy byla navržena ...
    • Využití AR v muzejnictví pro správu expozice 

      Autor: Dominik Truong; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Cironis Adam
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro správu muzejních expozic. S využitím technologií rozšířené reality umožňuje aplikace vytvářet SLAM modely, do nichž je možné vkládat interaktivní obsah a sdílet ho ...
    • Zobrazování detailních modelů v Unreal Engine 

      Autor: Dan Juříček; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Pospíšil Adam
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-01)
      Cílem této práce je analýza nově vytvořené technologie od Unreal Engine 5 nazývaný Nanite Visualed Geometry. A následné porovnání rozdílů mezi použitím tradiční optimalizační technikou nazývanou diskrétní úrovně detailů. ...
    • Tvorba náčrtů virtuálních světů ve VR pro použití ve tvorbě interaktivních aplikací 

      Autor: Ondřej Perný; Vedoucí práce: Slabý Ondřej; Oponent práce: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-01)
      Tato práce se zabývá možnostmi tvorby náčrtů virtuálních světů pro interaktivní aplikace pomocí virtuální reality. Identifikuje klíčové vlastnosti, funkce, výhody a nevýhody rozhraní virtuální reality ve srovnání s standardním ...
    • 3D tahová strategická hra 

      Autor: Viktor Bobůrka; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-01)
      Tato práce se zabývá vývojem tahové strategické počítačové hry. Skládá se především z herního návrhu, implementace herní logiky a tvorby modulárních komponent.
    • Přenos výtvarného stylu na 3D model s využitím Unreal Engine 

      Autor: Mykola Isaiev; Vedoucí práce: Sýkora Daniel; Oponent práce: Burýšek Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-25)
      Tato práce se věnuje stylizaci virtuálních scén na základě předloh pomocí algoritmu StyleBlit, který vytváří jedinečné nefotorealistické umělecké styly využitelné pro vykreslování virtuálních scén v reálném čase. Na základě ...
    • Syntéza obrazu pro virtuální realitu ve vysokém rozlišení s využitím změřených dat odrazivosti 

      Autor: Patrik Schiller; Vedoucí práce: Havran Vlastimil; Oponent práce: Filip Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)
      Práce se zaměřuje na implementaci real-time rendereru určeného pro náhlavní soupravu virtuální reality XTAL 8K, umožňující zkoumání vizuálních vlastností povrchů 3D objektů reprezentovaných komprimovanými BTF daty. Renderer ...
    • Webová aplikace pro vizualizaci tabulkových dat 

      Autor: Zuzana Štětinová; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Pavlovec Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)
      Tato diplomová práce diskutuje návrh a realizaci aplikace určené k vizualizaci tabulkových dat ve webovém prostředí. Aplikace slouží k vizualizaci tabulkových dat uživatele s kvantitativními i nominálními atributami a ...
    • Stylizace fotografie pomocí simulace malby 

      Autor: Jan Lazarek; Vedoucí práce: Sýkora Daniel; Oponent práce: Mould David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)
      Předmětem této práce je zkoumání metod a návrh automatizace postupů umožňujících stylizaci fotografie do digitální malby. Předlohou tohoto projektu je tvorba a proces vzniku děl grafika specializujícího se na digitální ...
    • Návrh a interaktivní primitiva zaškolovacích zážitků ve VR 

      Autor: Jozef Skála; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Rada Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)
      Táto práca popisuje návrh a vývoj inštruktážnej aplikácie a editora. Cieľom inštruktážnej aplikácie je napomáhať k efektívnejšiemu školeniu prostredníctvom sférického videa a virtuálnej reality. Editor potom slúži ako ...
    • Grafický editor pro vytváření 3D příběhů 

      Autor: Oldřich Linhart; Vedoucí práce: Kubišta Jiří; Oponent práce: Žára Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)
      Tato práce se zabývá návrhem a implementací grafického editoru, pomocí kterého lze vytvářet digitální interaktivní 3D příběhy. Nejprve jsou analyzovány existující nástroje pro tvorbu interaktivních příběhů. Dále jsou ...
    • Simulace fenoménů pozměněných stavů vědomí pomocí virtuální reality 

      Autor: Jakub Hlusička; Vedoucí práce: Kortan Josef; Oponent práce: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)
      V této práci prozkoumávám současné pokusy o replikaci různých aspektů psychedeliky-vyvolaných pozměněných stavů vědomí (ASC) pomocí softwaru; především fenoménů souvisejících se zrakem. Poté popisuji svou implementaci ...
    • Společenská hra ve virtuální realitě s využitím prvků arteterapie 

      Autor: Tereza Preislerová; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-07)
      Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat společenskou hru ve virtuální realitě, která by využívala výtvarnou tvorbu jako hlavní herní mechaniku a příznivě působila na skupinovou dynamiku hráčů. Inspirace byla čerpána ...