• Algoritmus s kompromisem mezi kvalitou a časem běhu v útočném grafu pro bezpečnost sítě 

      Autor: Babayeva Elnaz; Vedoucí práce: Durkota Karel; Oponent práce: Schaefer Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-26)
      Hledání optimální strategii v útočném grafu je považována za NP těžkou úlohu. Correlated Stackelberg Equilibrium (CSE) aproximuje Strong Stackelberg Equilibrium (SSE), který hledá optimální strategie pro dva hráče, obránce ...
    • Algoritmy pro vyhýbání se kolizím silničních vozidel 

      Autor: Kubeša David; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Košnar Karel
      Adaptivní tempomaty (Autonomous Cruise Control - ACC) jsou již široce rozšířené v au- tomobilovém průmyslu. Umožnují udržovat vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozidly. Tento koncept se již dobře osvědčil na dálnicích ...
    • Kooperativní formace na dálnici 

      Autor: Borovec Ondřej; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Saska Martin
      Tato bakalářská práce se věnuje výhodám a efektu formací na dálniční dopravu jak v obecném pojetí, tak i pro strukturu dopravy České republiky. Byly prostudovány a detailněji popsány tři přístupy ke kooperaci vozidel ve ...
    • Modely poptávky po nabíjení pro elektrifikaci flotil 

      Autor: Mária Cvečková; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Jindra Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-26)
      Jedním z důsledků ochrany přírody je elektrifikace vozidel. Elektrická vozidla nahrazují vozidla se spalovacími motory v rámci firemního vozového parku. Společnosti pak musí navrhnout svou nabíjecí infrastrukturu. Tato ...
    • Multi-agentní plánování tras vlaků s poruchami 

      Autor: Filip Rýzner; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Pěnička Robert
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      V této práci představíme a formalizujeme problém multi-agentního hledání cest pro vlaky (MAPF-T), což je zobecnění MAPF, kde agenti trpí poruchami imobilizujícími je po náhodný počet časových kroků, mají různé rychlosti ...
    • Nástroj pro podporu rozhodování při elektrifikaci vozového parku 

      Autor: Vít Šenfeld; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Rigaki Maria
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-26)
      S rozšiřováním elektromobility narůstající počet lidí a firem zvažuje, že nahradí své současné konvenční automobily elektromobilem. Tito potenciální uživatelé potřebují zjistit, zda lze uspokojit jejich současné jízdní ...
    • Optimalizace nabíjecích kapacit pro elektromobily 

      Autor: Vojtěch Jeřábek; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Konečný Jaromír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-27)
      Elektrická vozidla se stávají součástí velkých flotil firemních vozidel. Stále častěji jsou do firemních areálů instalovány nabíjecí stanice. Tato bakalářská práce se zabývá využitím historických dat firemní flotily pro ...
    • Optimální rozmístění nabíjecích bodů pro firemní flotily 

      Autor: Jan Neumann; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      V posledních letech se elektrická vozidla stala významnou alternativou k tradičním dopravním prostředkům využívajícím spalovací motor. Navzdory tomu, osvojení elektromobility širokou veřejností stále čelí výzvám, spjatým ...
    • Použití iterativního double-oracle algoritmu pro řešení zjednodušené varianty pokru 

      Autor: Münch Martin; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Schaefer Martin
      Poker je jednou z populárních domén teorie her, která se často ve zjednodušené formě využívá pro porovnávání a evaluaci algoritmů. V této práci používáme sequence-form double-oracle algoritmus, což je obecný iterativní ...
    • Prioritizované plánování pro kooperativní vozidla 

      Autor: Vavřinec Matěj; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Čáp Michal
      Moderní automobily jsou vybavovány technologií umožňující částečnou automati- zaci řízení. Očekává se, že autonomní vozidla v blízké budoucnosti plně převezmou řízení od lidí. Tato bakalářská práce se věnuje úpravě a ...
    • Real-time predikce zpoždění vozů hromadné dopravy 

      Autor: Emmanuil Vaganov; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Vojtěch Jindra
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-02)
      Autobusy jsou jedním z nejpoužívanějších dopravních prostředků v Praze a spolehlivost veřejné dopravy je pro cestující jedním z nejpodstatnějších faktorů. Informace o očekávaném zpoždění umožňují lidem lépe plánovat cestu. ...
    • Využití rychlé aproximace funkcí v heuristickém algoritmu iterace hodnot 

      Autor: Jakub Brož; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Schaefer Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      Řada bezpečnostních problémů, jako jsou pronásledovací hry nebo hlídkovací hry, lze modelovat jako jednostranné, částečně pozorovatelné stochastické hry (OS-POSG). V těchto problémech proti sobě soupeří dvě strany, ale ...
    • Zjednodušení silničního grafu pro výpočet nejlevnějších toků 

      Autor: Daria Lebedeva; Vedoucí práce: Schaefer Martin; Oponent práce: Otáhal Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)
      V této práci se zaměřujeme na problém výpočtu nejlevnějších toků jako na klíčový problém pro řízení dopravního provozu. Tento problém se řeší pravidelně během dne, tj. nejde o nalezení řešení jednou, ale o dlouhodobý proces, ...