ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Bakalářské práce - 13133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prioritizované plánování pro kooperativní vozidla

Asynchronous Decentralized Prioritized Planning for Cooperative Vehicles

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Vavřinec Matěj
Supervisor
Schaefer Martin
Opponent
Čáp Michal
Field of study
Informatika a počítačové vědy
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra kybernetiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Moderní automobily jsou vybavovány technologií umožňující částečnou automati- zaci řízení. Očekává se, že autonomní vozidla v blízké budoucnosti plně převezmou řízení od lidí. Tato bakalářská práce se věnuje úpravě a následné aplikaci priorit- ního plánování jako koordinačního mechanismu pro autonomní vozidla na doménu silničního provozu. Navržená metoda je následně otestována na dopravním simulá- toru. Experimenty ukazují, že tato metoda je schopna bezkolizně řídit umělý provoz na simulátorech. Model prostředí byl sice zjednodušen, nicméně výsledky slibují zají- mavý budoucí výzkum na poli multiagentních koordinačních systémů pro autonomní vozidla.
 
Modern cars are being equipped with technologies enabling partial automation of driving. It is expected, that the autonomous vehicles are going to take full control from the humans in the near future. This thesis deals with modification and subsequent application of the Prioritized Planning as a coordination mechanism for models of the autonomous vehicles in the Road Traffic Domain. The proposed method is tested on a traffic simulator. The experiments show, that the method is able to control an artificial traffic on the simulators without any collisions. The model of the environment was simplified, however the results promise an interesting future research in the field of multi-agent coordination systems for autonomous vehicles.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/61925
View/Open
PRILOHA (11.50Mb)
PLNY_TEXT (3.195Mb)
POSUDEK (392.9Kb)
POSUDEK (352.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13133 [477]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV