• Analýza vyráběných vozidel Tram - Train pro regionální železnice 

      Autor: Dominik Banko; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Fridrichovský Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-25)
      Bakalářská práce nabízí přehled vyráběných a v současnosti provozovaných vozidel Tram - Train včetně jejich technických parametrů. Na základě těchto parametrů hodnotí, zda jsou některá z těchto vozidel schopná provozu v ...
    • Analýza zatížení vypruženého tramvajového kola T3 

      Autor: Tomáš Tůma; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-21)
      Cílem této práce je analyzovat silové účinky, které při provozu působí na vypružené kolo tramvaje T3, dimenzovat spoje v tomto kole na přenos těchto sil a provést pevnostní kontrolu pryžokovových prvků kola.
    • Autonomní lift pro tělesně postižené cestující v IC elektrické jednotce 

      Autor: Vejvoda Martin; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Brzdový systém cisternového železničního vozu 

      Autor: Jiří Havlík; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
      Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdové výstroje moderního cisternového vozu za použití trámcové brzdy, automatického snímače ložení a brzdového kompaktu při provozní rychlosti 100 km/h a nápravovém zatížení 22,5 ...
    • Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h 

      Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
      Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ...
    • Druhý stupeň svislého vypružení osobního vozu 

      Autor: Plomer Jan; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-30)
    • Dvoučlánková nízkopodlažní tramvaj 

      Autor: Jeglík Jan; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Dvousilová elektrická lokomotiva 

      Autor: Jan Kopřiva; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Špalek Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-09-01)
      Diplomová práce je zaměřena na návrh dvousilové elektrické lokomotivy. Náplní teoretické části je rešerše dvousilových lokomotiv v evropském železničním systému a jejich trakčních podvozků. Praktická část se zabývá samotným ...
    • Elektrická nízkopodlažní jednotka pro regionální dopravu 

      Autor: Plas Michal; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Hnací hřídel pro odpružený pohon tramvajové kola 

      Autor: Červenka Tomáš; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Hybridní pohony kolejových vozidel. 

      Autor: Hedrichová Helen; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-29)
      Bakalářská práce je zaměřená na hybridní pohony, konkrétně hybridní pohony v kolejových vozidlech. V první části práce je zpracovaná rešerše o současně existujících kolejových vozidlech s hybridním pohonem s popisem, jak ...
    • Integrovaná chladící jednotka pro Cargo lokomotivu 

      Autor: Gaisler Jan; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Kloubový hřídel pro pohon vysokorychlostní jednotky 

      Autor: Čejka Luboš; Vedoucí práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-10-01)
    • Koncepční řešení nízkopodlažních článkových tramvají 

      Autor: Petr Hejna; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kolář Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      V rešeršní části práce jsou shrnuty základní informace týkající se nízkopodlažních článkových tramvají. Z důkladné statistické analýzy jsou vybrána nejčastěji používaná koncepční uspořádání těchto vozidel. Následně je ...
    • Koncepční studie dvousilové Cargo lokomotivy 

      Autor: Martin Dvořák; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Špalek Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvousilové nákladní lokomotivy. Návrh je zaměřen na tuzemský železniční systém a jeho požadavky. Pro řešení dvouzdrojové lokomotivy je zde použit diesel-elektrický přenos výkonu pro ...
    • Koncepční studie řešení článkové nákladní tramvaje 

      Autor: Zinovii Flonts; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Kalivoda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-30)
      Bakalářská práce je studie stávajících řešení nákladních tramvají. V další části je analýza hlavních charakteristik nákladní tramvaje a podvozků. Dále je proveden návrh možných koncepčních řešení článkových nákladních ...
    • Koncepční studie třínápravových lehkých kolejových vozidel BEMU 70 

      Autor: Jan Jakub Bek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Barla Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvou částečně nízkopodlažních třínápravových baterio-elektrických jednotek pro regionální dopravu. V návrhu se zabývám výpočtem hmotnostní bilance, obrysu jednotek, platformovým ...
    • Konstruční návrh pohonu kolejového elektrobusu 

      Autor: Mojžíš Jan; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pohl Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-22)
      dvounápravového vozidla ? kolejového elektrobusu. Zvolený typ pohonu je příčně orientovaný, s plně odpruženým pohonem s dutou kloubovou hřídelí. Jako zdroj energie jsou použity lithiové baterie, je použit synchronní motor ...
    • Konstrukční návrh kloubového hřídele pro trakční pohon dvojkolí kolejového autobusu 

      Autor: Brůžek Vít; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Bauer Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-27)
      Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem kloubového hřídele pro pohon kolejového autobusu. Pro bližší výpočty je nutné definovat provozní podmínky, ve kterých bude kolejový autobus provozován po dobu své ...
    • Konstrukční návrh otočných sedadel pro interiér elektrické regionální jednotky 

      Autor: David Eliáš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Prell Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Cílem této diplomové práce je navrhnout interiér třídílné elektrické regionální jednotky pro spěšné vlaky a konstrukčně navrhnout mechanismus otáčení sedadel.