katedra železničních staveb: Poslední příspěvky
Zobrazují se záznamy 21-40 z 100
-
Možnosti využití dynamického triaxiálního lisu pro analýzu pražcového podloží
; Vedoucí práce: Horníček Leoš; Oponent práce: Miča Lumír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-04)Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dynamického triaxiálního přístroje při analýze vrstev pražcového podloží. Působením cyklického napětí v dynamickém triaxiálním přístroji se vyvodí zatížení, kterým působí ... -
Rekonstrukce železniční trati 061 v úseku Veleliby (mimo) - Jičín (mimo)
; Vedoucí práce: Bret Ondřej; Oponent práce: Janoušek Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-04)Diplomová práce se zabývá návrhem variant rekonstrukce železniční trati č. 061 v úseku Veleliby(mimo) – Jičín (mimo). Jsou zpracovány 3 varianty řešení. Varianta č. 1 – optimalizace respektuje vedení po stávajícím tělese, ... -
Rekonstrukce železniční tratě č. 528B v úseku Lužná u Rakovníka - Nové Strašecí
; Vedoucí práce: Krejčiříková Hana; Oponent práce: Lojda Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-04)Bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční tratě č. 528B v úseku Lužná u Rakovníka (mimo) – Nové Strašecí (mimo) s jedním návrhem stanice v Řevničově. Návrh rekonstrukce tratě je zpracován ve třech variantách, ... -
Monitoring vybraných tramvajových srdcovek
; Vedoucí práce: Bret Ondřej; Oponent práce: Lomoz Lenka
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-24)Bakalářská práce se zaměřuje na monitoring vybraných tramvajových srdcovek v síti Dopravního podniku hl. m. Prahy. Práce je založena především na praktickém měření ojetí tramvajových srdcovek s mělkým žlábkem v závislosti ... -
Technologický postup rekonstrukce trati Mníšek pod Brdy - Dobříš
; Vedoucí práce: Lojda Vít; Oponent práce: Lidmila Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-24)Bakalářská práce se zabývá návrhem postupu rekonstrukce trati v úseku Mníšek pod Brdy – Dobříš. Práce vychází z projektu směrového a výškového řešení trasy, které bylo zpracováno v rámci bakalářské práce Bc. Evy Vondráčkové ... -
Studie propojení vysokorychlostní tratě Praha - Hradec Králové - Wrocław s koridorovou tratí Praha - Břeclav v oblasti Pardubic
; Vedoucí práce: Krejčiříková Hana; Oponent práce: Horníček Leoš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-24)Předmětem bakalářské práce je zpracování studie směrového a výškového vedení trasy novostavby vysokorychlostní tratě, která propojuje projektovanou vysokorychlostní trať Praha – Hradec Králové – Wrocław se stávající ... -
Studie možností ukončení tramvajové trati v lokalitě Bílá Hora s ohledem na zajištění bezbariérovosti
; Vedoucí práce: Bret Ondřej; Oponent práce: Lidmila Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-24)Předmětem této bakalářské práce je zpracování studie možností prodloužení tramvajové tratě v úseku od současného obratiště Bílá Hora k autobusové zastávce Reinerova v oblasti u supermarketu LIDL ve Slánské ulici. Současně ... -
Rekonstrukce železniční stanice Praha - Čakovice
; Vedoucí práce: Lidmila Martin; Oponent práce: Krejčiříková Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-24)Bakalářská práce řeší návrh rekonstrukce železniční stanice Praha-Čakovice. Cílem rekonstrukce je zvýšení traťových rychlostí v dopravních kolejích, rekonstrukce všech nástupišť a optimalizace zapojení vleček do železniční ... -
Prověření možnosti zvýšení rychlosti železniční trati v úseku Chomutov – Karlovy Vary v návaznosti na plánovanou větev Rychlých spojení Praha – Most
; Vedoucí práce: Horníček Leoš; Oponent práce: Pinkava Marek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-02-05)Diplomová práce prověřuje možnost zvýšení traťové rychlosti v úseku Chomutov – Karlovy Vary. Práce obsahuje tři varianty směrového řešení trasy, které zvyšují rychlost až na 160 km/h. Pro dvě z navržených variant bylo ... -
Studie tramvajové vozovny v lokalitě Praha - Braník
; Vedoucí práce: Bret Ondřej; Oponent práce: Jiřík Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-02-05)Předmětem diplomové práce je zpracování studie dispozičního umístění nové tramvajové vozovny v lokalitě Praha - Braník. Práce obsahuje textovou část a výkresovou část. První část práce obsahuje rešerši souvisejících norem ... -
Posouzení protihlukových stěn měřením in-situ pomocí akustické kamery
; Vedoucí práce: Lomoz Lenka; Oponent práce: Vaňková Lenka
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-02-05)Tato práce posuzuje z hlediska hluku vybrané protihlukové stěny na IV. železničním koridoru v Česku. Vstupem je in-situ měření akustickou kamerou Bionic L-112 Array. Následuje analýza v programu Noise Inspector. Základem ... -
Problematika upevňování podkladnice k příčnému pražci
; Vedoucí práce: Lojda Vít; Oponent práce: Karásek Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-26)V klasické konstrukci koleje se kromě přímého upevnění kolejnicového pásu k úložné ploše pražce využívá i nepřímé upevnění, jehož prvkem jsou podkladnice. Použití podkladnice a její upevnění vrtulemi instalovanými bezprostředně ... -
Experimentální stanovení parametrů kontaktu kameniva kolejového lože a pražce
; Vedoucí práce: Lojda Vít; Oponent práce: Horníček Leoš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-26)Tato bakalářská práce se zaměřuje na přenos zatížení od drážních vozidel do kameniva kolejového lože metodou tlakového papíru, která umožňuje kvantifikaci kontaktních parametrů na rozhraní mezi ložnou plochou pražce a ... -
Zlepšené a stabilizované zeminy v pražcovém podloží
; Vedoucí práce: Horníček Leoš; Oponent práce: Petýrek Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-26)Bakalářská práce se zabývá úpravou zemin v pražcovém podloží. První část práce popisuje zlepšení a stabilizaci zemin. Zabývá se návrhem, zkouškami, technologiemi a používanými materiály. S úpravou zemin souvisí téma ... -
Rekonstrukce trati Mníšek pod Brdy - Dobříš
; Vedoucí práce: Horníček Leoš; Oponent práce: Krejčiříková Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-26)Bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční tratě č. 210 v úseku Mníšek pod Brdy-Dobříš a zvýšení rychlosti na 80-100 km/h. Práce obsahuje zpracované směrové a výškové řešení pro variantu s jedním podvariantním ... -
Posouzení kvality geometrických parametrů koleje ve vybraných úsecích s provozním ověřováním geokompozitu pod kolejovým ložem
; Vedoucí práce: Horníček Leoš; Oponent práce: Jasanský Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-26)Diplomová práce se zabývá problematikou měření a hodnocení geometrických parametrů koleje na úsecích s provozním ověřováním geokompozitu. V úvodní části práce je provedena rešerše, ve které jsou vysvětleny základní pojmy, ... -
Studie obsluhy sídliště Bohnice tramvajovou dopravou
; Vedoucí práce: Krejčiříková Hana; Oponent práce: Orálek Kamil
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-14)Diplomová práce řeší studii obsluhy sídliště Bohnice tramvajovou dopravou v rozsahu od Polikliniky Mazurská (kde vychází ze studijně prověřeného návrhu tramvajové trati přes Vltavu do Podbaby) po křižovatku Čimická - K ... -
Návrh železničního spojení České Budějovice - st. hranice s Rakouskem (směr Summerau) s návrhovou rychlostí až 200 km/h
; Vedoucí práce: Horníček Leoš; Oponent práce: Kučera Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-14)Diplomová práce se zabývá návrhem trasování železniční trati České Budějovice - státní hranice s Rakouskem (směr Linz) v nové stopě. Trať je navržena jako konvenční s návrhovou rychlostí až 200 km/h. Práce porovnává dvě ... -
Rekonstrukce žst. Hostivice
; Vedoucí práce: Břešťovský Petr; Oponent práce: Kučera Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-28)V této bakalářské práci jsou vypracovány tři varianty návrhu rekonstrukce železniční stanice Hostivice. Navržená nástupiště respektují požadavky pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Je navržena ... -
Rekonstrukce železniční tratě č.506A v úseku žst. Opočno - žst. Nové Město nad Metují
; Vedoucí práce: Břešťovský Petr; Oponent práce: Horníček Leoš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-28)Cílem této bakalářské práce je úprava geometrických parametrů stávající jednokolejné železniční tratě v úseku žst. Opočno - žst. Nové Město na Metují ve třech variantách. Tak abychom dostáhli vyšší bezpečnosti, konfortu ...