Show simple item record

Aerodynamic Analysis of a Formula Student Car in Cornering Conditions



dc.contributor.advisorTeichman Jiří
dc.contributor.authorMatěj Chalupka
dc.date.accessioned2025-06-26T23:11:26Z
dc.date.available2025-06-26T23:11:26Z
dc.date.issued2025-06-26
dc.identifierKOS-1246886631305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/125275
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá aerodynamickým chováním monopostu Formula Student při průjezdu zatáčkou. Nejprve analyzuje dynamiku vozidla v zatáčce, identifikuje klíčové síly a momenty a definuje aerodynamické požadavky na stabilitu a výkon. Následně je vyvinuta metodika CFD simulace pro modelování ustálené jízdy v zatáčce, která zahrnuje zakřivené proudění a rotující rovinu pod vozidlem. Poté je provedena CFD analýza, která zkoumá aerodynamické síly, momenty a proudová pole a porovnává výsledky s jízdou po přímé dráze. Součástí práce jsou také aerodynamická měření zaměřená na analýzu víření za předním kolem, jejichž výsledky jsou porovnány s CFD simulacemi pro různé scénáře průjezdu zatáčkou.cze
dc.description.abstractThis thesis investigates the aerodynamic behaviour of a Formula Student car during cornering. It begins by analysing the vehicle dynamics in a curve, identifying key forces and moments, and defining the aerodynamic requirements for stability and performance. A CFD simulation methodology is then developed to model steady-state cornering, incorporating a curved freestream and a rotating ground plane. A CFD analysis is subsequently performed, examining aerodynamic forces, moments, and flow structures, and comparing the results with straight-line driving. Additionally, the thesis includes aerodynamic testing focused on monitoring the wake behind the front wheel, with results compared to CFD simulations across various cornering scenarios.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectFormula Studentcze
dc.subjectCFDcze
dc.subjectaerodynamikacze
dc.subjectdynamika vozidelcze
dc.subjectFormula Studenteng
dc.subjectCFDeng
dc.subjectAerodynamicseng
dc.subjectVehicle dynamicseng
dc.titleAerodynamická analýza vozu Formula Student při průjezdu zatáčkoucze
dc.titleAerodynamic Analysis of a Formula Student Car in Cornering Conditionseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2025-06-25
dc.contributor.refereeMotygin Michael
theses.degree.disciplineLetadla a bezpilotní systémycze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Files in this item






This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record