Aerodynamická analýza vozu Formula Student při průjezdu zatáčkou
Aerodynamic Analysis of a Formula Student Car in Cornering Conditions
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Matěj Chalupka
Supervisor
Teichman Jiří
Opponent
Motygin Michael
Field of study
Letadla a bezpilotní systémyStudy program
Letectví a kosmonautikaInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyDefended
2025-06-25Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickým chováním monopostu Formula Student při průjezdu zatáčkou. Nejprve analyzuje dynamiku vozidla v zatáčce, identifikuje klíčové síly a momenty a definuje aerodynamické požadavky na stabilitu a výkon. Následně je vyvinuta metodika CFD simulace pro modelování ustálené jízdy v zatáčce, která zahrnuje zakřivené proudění a rotující rovinu pod vozidlem. Poté je provedena CFD analýza, která zkoumá aerodynamické síly, momenty a proudová pole a porovnává výsledky s jízdou po přímé dráze. Součástí práce jsou také aerodynamická měření zaměřená na analýzu víření za předním kolem, jejichž výsledky jsou porovnány s CFD simulacemi pro různé scénáře průjezdu zatáčkou. This thesis investigates the aerodynamic behaviour of a Formula Student car during cornering. It begins by analysing the vehicle dynamics in a curve, identifying key forces and moments, and defining the aerodynamic requirements for stability and performance. A CFD simulation methodology is then developed to model steady-state cornering, incorporating a curved freestream and a rotating ground plane. A CFD analysis is subsequently performed, examining aerodynamic forces, moments, and flow structures, and comparing the results with straight-line driving. Additionally, the thesis includes aerodynamic testing focused on monitoring the wake behind the front wheel, with results compared to CFD simulations across various cornering scenarios.
Collections
- Diplomové práce - 12122 [162]