ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace výkonnostních PPC reklam ve vybrané společnosti

Optimizing the Performance of PPC Ads in the Selected Company

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Martin Kubát
Supervisor
Skokanová Dagmar
Opponent
Knihová Ladislava
Study program
Projektové řízení inovací
Institutions assigning rank
institut manažerských studií
Defended
2025-06-10



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci výkonnostních PPC reklam ve vybrané společnosti. Cílem práce je analyzovat současné kampaně v systémech Sklik a Zboží.cz a navrhnout efektivní způsoby, jak zlepšit jejich výkonnost. V rámci práce jsou popsány základní principy online marketingu a fungování PPC reklamních systémů, následně jsou provedeny analýzy aktuálního stavu kampaní a identifikovány klíčové slabiny. Na základě zjištěných dat jsou navrženy konkrétní kroky pro optimalizaci, které mohou vést ke zvýšení konverzního poměru a efektivnějšímu využití rozpočtu. Výsledkem práce jsou praktická doporučení, jež mohou firmě pomoci lépe využít potenciál výkonnostní reklamy a posílit svou pozici na trhu.
 
This thesis focuses on the optimization of performance PPC ads in a selected company. The aim of the thesis is to analyze the current campaigns in Sklik and Zboží.cz systems and to propose effective ways to improve their performance. The basic principles of online marketing and the functioning of PPC advertising systems are described, followed by an analysis of the current state of campaigns and identification of key weaknesses. Based on the identified data, specific optimization steps are proposed that can lead to increased conversion rates and more efficient budget utilization. As a result of the work, practical recommendations are made that can help the company to better exploit the potential of performance advertising and strengthen its position on the market.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/122890
View/Open
POSUDEK (225.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV