Zobrazit minimální záznam

Demonstrator of composite wing fittings of a sports aircraft



dc.contributor.advisorBarák Karel
dc.contributor.authorMatěj Vavřina
dc.date.accessioned2024-06-21T22:53:38Z
dc.date.available2024-06-21T22:53:38Z
dc.date.issued2024-06-21
dc.identifierKOS-1246886897205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/116128
dc.description.abstractV dnešní době jsou v leteckém průmyslu ve velké míře využívány kompozitní materiály, protože nabízejí vynikající poměr pevnosti a hmotnosti. Jejich velkou nevýhodou však je nízká únosnost v mechanických spojích. Ve snaze vyřešit tento problém byla vyvinuta technologie lokání hybridizace, kterou se tato práce zabývá. Hlavním cílem bylo navrhnout kompozitní kování křídla, které poslouží jako demonstrátor technologie hybridního laminátu. Navržené kování bylo podrobeno experimentálnímu ověření únosnosti a naměřené výsledky byly rovněž porovnány s analýzou pomocí metody konečných prvků. V závěru byly shrnuty poznatky a doporučení pro nadcházející činnosti.cze
dc.description.abstractNowadays, composite materials are widely used in the aerospace industry because they offer an excellent strength-to-weight ratio. However, their major disadvantage is their low load capacity in mechanical joints. In an attempt to solve this problem, a technology of local hybridization has been developed, which is the focus of this thesis. The main objective was to design a composite wing fitting to provide a prototype demonstrator of the hybrid laminate technology. The designed fitting was subjected to experimental verification of load carrying capacity and the measured results were also compared with finite element analysis. Finally, conclusions and recommendations for future activities were presented.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectKovánícze
dc.subjectzávěs křídlacze
dc.subjectkompozitní materiálycze
dc.subjectultralehký letouncze
dc.subjectvlákno-kovové kompozitycze
dc.subjectMKPcze
dc.subjectmechanické spojecze
dc.subjectWing fittingeng
dc.subjectcomposite materials ultralight aircrafteng
dc.subjectFiber Metal Laminateeng
dc.subjectFEAeng
dc.subjectmechanical jointseng
dc.titleDemonstrátor kompozitního kování křídla sportovního letounucze
dc.titleDemonstrator of composite wing fittings of a sports aircrafteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeDvořák Milan
theses.degree.disciplineLetadla a bezpilotní systémycze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam