Demonstrátor kompozitního kování křídla sportovního letounu
Demonstrator of composite wing fittings of a sports aircraft
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Matěj Vavřina
Vedoucí práce
Barák Karel
Oponent práce
Dvořák Milan
Studijní obor
Letadla a bezpilotní systémyStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V dnešní době jsou v leteckém průmyslu ve velké míře využívány kompozitní materiály, protože nabízejí vynikající poměr pevnosti a hmotnosti. Jejich velkou nevýhodou však je nízká únosnost v mechanických spojích. Ve snaze vyřešit tento problém byla vyvinuta technologie lokání hybridizace, kterou se tato práce zabývá. Hlavním cílem bylo navrhnout kompozitní kování křídla, které poslouží jako demonstrátor technologie hybridního laminátu. Navržené kování bylo podrobeno experimentálnímu ověření únosnosti a naměřené výsledky byly rovněž porovnány s analýzou pomocí metody konečných prvků. V závěru byly shrnuty poznatky a doporučení pro nadcházející činnosti. Nowadays, composite materials are widely used in the aerospace industry because they offer an excellent strength-to-weight ratio. However, their major disadvantage is their low load capacity in mechanical joints. In an attempt to solve this problem, a technology of local hybridization has been developed, which is the focus of this thesis. The main objective was to design a composite wing fitting to provide a prototype demonstrator of the hybrid laminate technology. The designed fitting was subjected to experimental verification of load carrying capacity and the measured results were also compared with finite element analysis. Finally, conclusions and recommendations for future activities were presented.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]