ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra elektrických pohonů a trakce
  • Bakalářské práce - 13114
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra elektrických pohonů a trakce
  • Bakalářské práce - 13114
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Synchronní reluktanční motor a jeho účinnost

Synchronous Reluctance Motor and Its Efficiency

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Petr Tlamsa
Vedoucí práce
Bauer Jan
Oponent práce
Kraus Tomáš
Studijní obor
Aplikovaná elektrotechnika
Studijní program
Elektrotechnika, energetika a management
Instituce přidělující hodnost
katedra elektrických pohonů a trakce



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato bakalářská práce komplexně pojednává o synchronním reluktančním motoru (SynRM) z pohledu jeho konstrukce, principu funkce, matematického modelu, metody řízení Field-Oriented Control (FOC), kvalitativních parametrů, aplikací, ve kterých se využívá a vyhlídek do budoucna. Vzhledem k tomu, že se o SynRM díky jeho vyšší účinnosti dnes často hovoří jako o potenciálním nástupci dnes obecně nejpoužívanějšího elektromotoru – asynchronního motoru (AM), bude uveden nástin této problematiky a její potenciální budoucí vývoj. Dále bude na laboratorním pracovišti fakulty provedeno měření účinnostní mapy pohonu se SynRM vystavěného na produktech firmy Siemens. A nakonec budou analyzovány možnosti realizace uzavřené momentové smyčky tohoto pohonu pomocí jeho měniče SINAMICS S120.
 
This bachelor’s thesis comprehensively addresses the topic of Synchronous Reluctance Motor (SynRM), covering its construction, working principle, mathematical model, Field-Oriented Control (FOC) method, qualitative parameters, applications and future prospects. Due to SynRM being often mentioned nowadays, thanks to its higher efficiency, as a potential successor of generally most frequently used electric motor – Induction Motor (IM), an outline of this issue and its potential future development is going to be provided. Furthermore, a measurement of the efficiency map of a SynRM drive system built on Siemens products is going to be performed at the faculty’s laboratory workplace. Lastly, options available for realization of closed-loop torque control using the drive system’s SINAMICS S120 drive are going to be analyzed.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/115514
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (16.09Mb)
PRILOHA (3.370Mb)
POSUDEK (262.2Kb)
POSUDEK (243.6Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13114 [139]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Řízení otáček BLDC motorů pomocí kitu Arduino 

    Autor: Lipčák Ondřej; Vedoucí práce: Bauer Jan; Oponent práce:
    Tato práce nabízí úvod do problematiky BLDC motorů. V první části jsou popsány jejich základní konstrukční směry. Je zde rovněž stručný rozbor jejich elektrických a mechanických vlastností. Další část se týká zejména ...
  • Modelování a analýza BLDC motoru pro pohon sportovního letadla 

    Autor: Daniel Jirát; Vedoucí práce: Chomát Miroslav; Oponent práce: Huzlík Rostislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-10)
    Diplomová práce se zabývá úvodem do problematiky implementace elektrických motorů do letecké techniky a následnou simulací BLDC motoru určeného do malého ultralehkého letadla. V první části je základní přehled možností ...
  • Perspektivní pohony pro elektrická vozidla 

    Autor: Radim Nejedlý; Vedoucí práce: Buhr Karel; Oponent práce: Fajtl Radek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-01)
    Tato bakalářská práce se zabývá pohony lehkých elektrických vozidel. Předně je provedena rešerše v této oblasti a dále se práce věnuje samotnému návrhu. Cílem práce byl návrh trakčního pohonu s využitím softwarového prostředí ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV