Zobrazit minimální záznam

Corrosion properties of Accident-Tolerant Fuel cladding materials



dc.contributor.advisorCvrček Ladislav
dc.contributor.authorPetr Červenka
dc.date.accessioned2023-09-01T22:52:09Z
dc.date.available2023-09-01T22:52:09Z
dc.date.issued2023-09-01
dc.identifierKOS-1201007083805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111410
dc.description.abstractV reakci na havárii v jaderné elektrárně Fukušima vznikl požadavek na vývoj nových materiálů odolných jaderných paliv (ATF), které kromě zvýšení jaderné bezpečnosti umožňují zlepšit provozní efektivitu palivového cyklu. V evropském prostředí je vývoj dále hnán požadavky plynoucími z návrhu evropské taxonomie, kde je využití nových materiálů jednou z podmínek financování jaderných zdrojů. V průběhu posledních deseti let vzniklo mnoho různých konceptů, které se nacházejí v různém stádiu vývoje. Tato práce se zabývá jak experimentálním ověřením vlastností stávajícího pokrytí s ochrannou vrstvou, které je považováno za slibné řešení v krátkodobém časovém horizontu, tak i analýzou pokročilých konceptů nacházejících se teprve v rané vývojové fázi.cze
dc.description.abstractIn response to the accident at the Fukushima nuclear power plant, there has been a requirement to develop new materials for Accident Tolerant Fuels (ATF) that, in addition to improving nuclear safety, allow for improved fuel cycle operational efficiency. In the European environment, the development is further driven by the requirements arising from the draft European taxonomy, where the use of new materials is one of the conditions for nuclear funding. Many different concepts have emerged over the last decade and are at different stages of development. This thesis deals with both the experimental verification of the properties of the Cr-coated Zr-alloys, which is considered a promising solution in the short term, and the analysis of advanced concepts still in the early development phase.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectATFcze
dc.subjectPokrytícze
dc.subjectPovlakcze
dc.subjectKorozecze
dc.subjectJaderná bezpečnostcze
dc.subjectVysokoteplotní oxidacecze
dc.subjectLOCAcze
dc.subjectATFeng
dc.subjectCladdingeng
dc.subjectCoatingeng
dc.subjectCorrosioneng
dc.subjectNuclear Safetyeng
dc.subjectHigh-Temperature Oxidationeng
dc.subjectLOCAeng
dc.titleKorozní vlastnosti palivového pokrytí se zvýšenou odolností vůči havarijním situacímcze
dc.titleCorrosion properties of Accident-Tolerant Fuel cladding materialseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeŠeveček Martin
theses.degree.disciplineBez specializacecze
theses.degree.grantorústav materiálového inženýrstvícze
theses.degree.programmeVýrobní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam