Korozní vlastnosti palivového pokrytí se zvýšenou odolností vůči havarijním situacím
Corrosion properties of Accident-Tolerant Fuel cladding materials
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Petr Červenka
Vedoucí práce
Cvrček Ladislav
Oponent práce
Ševeček Martin
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Výrobní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav materiálového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V reakci na havárii v jaderné elektrárně Fukušima vznikl požadavek na vývoj nových materiálů odolných jaderných paliv (ATF), které kromě zvýšení jaderné bezpečnosti umožňují zlepšit provozní efektivitu palivového cyklu. V evropském prostředí je vývoj dále hnán požadavky plynoucími z návrhu evropské taxonomie, kde je využití nových materiálů jednou z podmínek financování jaderných zdrojů. V průběhu posledních deseti let vzniklo mnoho různých konceptů, které se nacházejí v různém stádiu vývoje. Tato práce se zabývá jak experimentálním ověřením vlastností stávajícího pokrytí s ochrannou vrstvou, které je považováno za slibné řešení v krátkodobém časovém horizontu, tak i analýzou pokročilých konceptů nacházejících se teprve v rané vývojové fázi. In response to the accident at the Fukushima nuclear power plant, there has been a requirement to develop new materials for Accident Tolerant Fuels (ATF) that, in addition to improving nuclear safety, allow for improved fuel cycle operational efficiency. In the European environment, the development is further driven by the requirements arising from the draft European taxonomy, where the use of new materials is one of the conditions for nuclear funding. Many different concepts have emerged over the last decade and are at different stages of development. This thesis deals with both the experimental verification of the properties of the Cr-coated Zr-alloys, which is considered a promising solution in the short term, and the analysis of advanced concepts still in the early development phase.
Kolekce
- Diplomové práce - 12132 [104]