Zobrazit minimální záznam

Design of the portal axle of the traction bogie of a low-floor tram



dc.contributor.advisorKolář Josef
dc.contributor.authorTomáš Reichert
dc.date.accessioned2023-08-24T22:52:41Z
dc.date.available2023-08-24T22:52:41Z
dc.date.issued2023-08-24
dc.identifierKOS-1240924606005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111128
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje. Nejprve je provedena rešerše různých typů podvozků nízkopodlažních tramvají. Následně je vytvořen návrh portálové nápravy otočného trakčního podvozku, která je ukotvena na rámu podvozku pomocí vodících čepů. Nápravnice a uspořádání prvků na ní je zvoleno tak, aby mezi tramvajovými koly vznikl prostor pro podlahu tramvaje. Následují výpočty působících sil na nápravu od koleje, a také od vypružení. Pomocí těchto známých sil je určena trvanlivost kuželíkových ložisek. Závěrem práce je provedení pevnostního výpočtu nápravnice metodou konečných prvků.cze
dc.description.abstractThis bachelor´s thesis deals with the topic of the portal axle of the traction bogie of a low-floor tram. At first, research is conducted on various types of low-floor trams bogies. Subsequently, the design of a portal axle of the rotating traction bogie is created, which is anchored to the bogie frame using guide pins. The axle and the arrangement of elements on it are chosen so that there is space between the tram wheels for the tram floor. The following are calculations of the forces acting on the axle from the rail, as well as from the suspension. Using these known forces, the durability of tapered roller bearings is determined. The conclusion of the work is the performance of the strength calculation of the axle using the finite element method.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectNízkopodlažní tramvajcze
dc.subjectportálová nápravacze
dc.subjecttrakční podvozekcze
dc.subjectkuželíková ložiskacze
dc.subjectLow-floor trameng
dc.subjectportal axleeng
dc.subjecttraction bogieeng
dc.subjecttapered roller bearingseng
dc.titleNávrh portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvajecze
dc.titleDesign of the portal axle of the traction bogie of a low-floor trameng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeVrba Jan
theses.degree.disciplineKonstruování podporované počítačemcze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojírenstvícze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam