Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Jiřího z Poděbrad – měření a vyhodnocení dynamických účinků na okolní objekty
Barrier-free access to the Jiřího z Poděbrad metro station - measurement and evaluation of dynamic effects on surrounding objects
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Sofia Zavyrylina
Vedoucí práce
Pruška Jan
Oponent práce
Augusta Jaromír
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyObhájeno
2023-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na monitorování a vyhodnocení dynamických účinků technické seismicity a trhacích prací při ražbě podzemních staveb, konkrétně při výstavbě bezbariérového přístupu do stanice metra Jiřího z Poděbrad v Praze. Teoretická část se zabývá vysvětlením termínů a legislativou, která je potřebná pro správné provádění měření a vyhodnocení naměřených hodnot. V praktické části je popsán proces výstavby bezbariérového přístupu a měření dynamických účinků. Výsledky měření umožňují získat představu o možných vlivech dynamických účinků na zájmové objekty, což je užitečné pro bezpečnou výstavbu a minimalizaci negativních účinků na okolní objekty. The master´s thesis focuses on monitoring and evaluating of the dynamic effects of technical seismicity and blasting during the excavation of underground structures, specifically during the construction of an accessible entrance to the Jiří z Poděbrad metro station in Prague. The theoretical part deals with the explanation of terms and legislation necessary for the proper implementation of measurements and evaluation of measured values. The practical part describes the process of constructing the accessible entrance and measuring the dynamic effects. The measurement results allow for an understanding of the possible impacts of dynamic effects on the objects of interest, which is useful for safe construction and reducing negative effects on the surroundings.