Zobrazit minimální záznam

Aerodynamic analysis of sport's car diffuser



dc.contributor.advisorČenský Tomáš
dc.contributor.authorMichael Motygin
dc.date.accessioned2023-06-23T22:53:31Z
dc.date.available2023-06-23T22:53:31Z
dc.date.issued2023-06-23
dc.identifierKOS-1241008153905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/110176
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analyzovat aerodynamické vlastnosti zadního difuzoru sportovního vozu Renault Clio RS III 197. Pro aerodynamickou analýzu je použita metoda CFD, jejíž výsledky jsou podloženy daty udávanými výrobcem a experimentálním měřením rozložení statického tlaku na difuzoru vozu. Před provedením CFD výpočtu jsou definovány základní zákonitosti aerodynamiky vozů se zaměřením na sportovních a závodní vozy, vytvořen 3D CAD model testovaného vozu a porovnání stacionární a nestacionární metody simulace rotujícího kola.cze
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis is to analyze the aerodynamic characteristics of the rear diffuser of the Renault Clio RS III 197 sports car. The CFD (Computational Fluid Dynamics) method is used for the aerodynamic analysis, and its results are supported by data provided by the manufacturer and experimental measurement of the static pressure distribution on the vehicle's diffuser. Prior to conducting the CFD calculation, the fundamental principles of vehicle aerodynamics are defined, with a focus on sports and racing cars. A 3D CAD model of the tested vehicle is created, and a comparison is made between stationary and non-stationary methods for simulating a rotating wheel.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAerodynamická analýzacze
dc.subjectporovnání CFD metody MRF a Sliding Meshcze
dc.subjectexperimentální měření statického tlakucze
dc.subjectaerodynamika sportovních vozůcze
dc.subjectAnsys Fluentcze
dc.subjectefektivita difuzoru vozu Renault Clio RScze
dc.subjectAerodynamic analysiseng
dc.subjectcomparison of CFD methods MRF and Sliding Mesheng
dc.subjectexperimental measurement of static pressureeng
dc.subjectsports car aerodynamicseng
dc.subjectAnsys Fluenteng
dc.subjecteffectiveness of the Renault Clio RS rear diffusereng
dc.titleAerodynamická analýza difuzoru sportovního vozucze
dc.titleAerodynamic analysis of sport's car diffusereng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeTeichman Jiří
theses.degree.disciplineLetadlová a kosmická technikacze
theses.degree.grantorústav letadlové technikycze
theses.degree.programmeLetectví a kosmonautikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam