ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Master Theses - 12122
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Aerospace Engineering
  • Master Theses - 12122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aerodynamická analýza difuzoru sportovního vozu

Aerodynamic analysis of sport's car diffuser

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michael Motygin
Supervisor
Čenský Tomáš
Opponent
Teichman Jiří
Field of study
Letadlová a kosmická technika
Study program
Letectví a kosmonautika
Institutions assigning rank
ústav letadlové techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem diplomové práce je analyzovat aerodynamické vlastnosti zadního difuzoru sportovního vozu Renault Clio RS III 197. Pro aerodynamickou analýzu je použita metoda CFD, jejíž výsledky jsou podloženy daty udávanými výrobcem a experimentálním měřením rozložení statického tlaku na difuzoru vozu. Před provedením CFD výpočtu jsou definovány základní zákonitosti aerodynamiky vozů se zaměřením na sportovních a závodní vozy, vytvořen 3D CAD model testovaného vozu a porovnání stacionární a nestacionární metody simulace rotujícího kola.
 
The aim of the master's thesis is to analyze the aerodynamic characteristics of the rear diffuser of the Renault Clio RS III 197 sports car. The CFD (Computational Fluid Dynamics) method is used for the aerodynamic analysis, and its results are supported by data provided by the manufacturer and experimental measurement of the static pressure distribution on the vehicle's diffuser. Prior to conducting the CFD calculation, the fundamental principles of vehicle aerodynamics are defined, with a focus on sports and racing cars. A 3D CAD model of the tested vehicle is created, and a comparison is made between stationary and non-stationary methods for simulating a rotating wheel.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/110176
View/Open
PLNY_TEXT (30.50Mb)
POSUDEK (240.7Kb)
POSUDEK (169.9Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12122 [162]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV