Zobrazit minimální záznam

Education app in VR with voice commands



dc.contributor.advisorSedláček David
dc.contributor.authorJakub Dřímal
dc.date.accessioned2023-06-14T22:53:44Z
dc.date.available2023-06-14T22:53:44Z
dc.date.issued2023-06-14
dc.identifierKOS-1240440770105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109339
dc.description.abstractCílem této práce bylo navrhnout a implementovat zeměpisnou výukovou aplikaci ve virtuální realitě s hlasovým ovládáním. Práce prozkoumává vzdělávací aplikace ve virtuální realitě a analyzuje její návrhové principy a použitelnost. Na analytickou část navazuje uživatelský výzkum, kde byly formou dotazníku zjištěny klíčové požadavky a vlastnosti navrhované aplikace. Na základě výsledků výzkumu byl vyhotoven koncept společně s návrhem uživatelského rozhraní, požadavky a hierarchickou analýzou úkolů. Následovala implementace projektu, kde nedílnou součást tvořilo pravidelné testování s uživateli podle metod UCD. Po dokončení aplikace bylo zahájeno finální testování, kde participanti plnili testovací scénáře, při kterých si vyzkoušeli různé ovládací techniky a posléze zhodnotili jejich preferenci. Uživatelské testování zahrnovalo testování s časovou tísní a omezeným stupněm interakce rukama. Na závěr proběhlo celkové porovnání preferovaných technik ovládání a zhodnocení užitečnosti aplikace pro výuku zeměpisu.cze
dc.description.abstractThe aim of this work was to design and implement a geography educational application in virtual reality with voice control. The work explores educational applications in virtual reality and analyzes its design principles and usability. The analytical component is complemented by user research, where the key requirements and features of the proposed application were determined in the form of a questionnaire. Based on the results of the research, a concept was prepared together with the design of the user interface, requirements and hierarchical analysis of tasks. This was followed by the implementation of the project, an integral part of which was usability testing with users according to UCD methods. After the application was completed, the final testing began, where the participants completed test scenarios in which they tried different control techniques and subsequently evaluated their preferences. Part of the user testing was testing with a time constraint and a limited degree of hands-on interaction. At the end, there was an overall comparison of preferred techniques and an evaluation of the usefulness of the application for teaching geography.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvirtuální realitacze
dc.subjectkvízcze
dc.subjectzeměpiscze
dc.subjectvýukacze
dc.subjecthlasové ovládánícze
dc.subjectvirtual realityeng
dc.subjectquizeng
dc.subjectgeographyeng
dc.subjecteducationaleng
dc.subjectvoice controleng
dc.titleVýuková aplikace ve Virtuální Realitě s využitím hlasového rozhranícze
dc.titleEducation app in VR with voice commandseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeMýlek Michal
theses.degree.disciplineInterakce člověka s počítačemcze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu
















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam