Zobrazit minimální záznam

Vehicle steering systems development



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorFilip Dašek
dc.date.accessioned2023-06-12T22:51:40Z
dc.date.available2023-06-12T22:51:40Z
dc.date.issued2023-06-12
dc.identifierKOS-1176615862005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109030
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je stručně prozkoumat dynamiku automobilů a různé systémy řídící zatáčení kol jako je hřebenové či šnekové řízení včetně systémů s posilovačem řízení. Koncept steer-by-wire je představen s nejnovějšími přístupy a detailní implementacemi. Studie rovněž popisuje návrh a detailní implementaci prototypové steer-by-wire jednotky. Hlavním cílem této práce je pak simulovat systém řízení jak přední, tak i zadní nápravy kol pomocí dat z prototypové steer-by-wire jednotky. Výsledky studie poukazují na možnost nasazení technologie steer-by-wire v moderních vozidlech a její potenciál zlepšit výkonnost a bezpečnost vozidla. Celkově tato práce poskytuje cenné poznatky o vývoji a aplikaci systémů steer-by-wire v automobilovém průmyslu.cze
dc.description.abstractThe aim of this bachelor's thesis is to briefly explore the dynamics of cars and various steering systems, including rack and pinion and worm and sector, as well as power steering systems. The steer-by-wire concept is introduced with state-of-the-art approaches and implementations. The study also describes the design and detailed implementation of a prototype steer-by-wire unit. The main objective of this research is to simulate a steering system which uses using data from the prototype steer-by-wire unit. The results of the study demonstrate the feasibility of the steer-by-wire technology in modern vehicles and its potential to enhance vehicle performance and safety. Overall, this thesis provides valuable insights into the development and application of steer-by-wire systems in the automotive industry.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectposilovač řízenícze
dc.subjectsteer-by-wirecze
dc.subjectpříčná dynamikacze
dc.subjectjednostopý model vozidlacze
dc.subjectřízenícze
dc.subjectpower steering uniteng
dc.subjectsteer-by-wireeng
dc.subjectlateral dynamicseng
dc.subjectsingle track vehicle modeleng
dc.subjectcontroleng
dc.titleVývoj systému řízení vozucze
dc.titleVehicle steering systems developmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeBelák Jan
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam