Vývoj systému řízení vozu
Vehicle steering systems development
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Filip Dašek
Vedoucí práce
Haniš Tomáš
Oponent práce
Belák Jan
Studijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je stručně prozkoumat dynamiku automobilů a různé systémy řídící zatáčení kol jako je hřebenové či šnekové řízení včetně systémů s posilovačem řízení. Koncept steer-by-wire je představen s nejnovějšími přístupy a detailní implementacemi. Studie rovněž popisuje návrh a detailní implementaci prototypové steer-by-wire jednotky. Hlavním cílem této práce je pak simulovat systém řízení jak přední, tak i zadní nápravy kol pomocí dat z prototypové steer-by-wire jednotky. Výsledky studie poukazují na možnost nasazení technologie steer-by-wire v moderních vozidlech a její potenciál zlepšit výkonnost a bezpečnost vozidla. Celkově tato práce poskytuje cenné poznatky o vývoji a aplikaci systémů steer-by-wire v automobilovém průmyslu. The aim of this bachelor's thesis is to briefly explore the dynamics of cars and various steering systems, including rack and pinion and worm and sector, as well as power steering systems. The steer-by-wire concept is introduced with state-of-the-art approaches and implementations. The study also describes the design and detailed implementation of a prototype steer-by-wire unit. The main objective of this research is to simulate a steering system which uses using data from the prototype steer-by-wire unit. The results of the study demonstrate the feasibility of the steer-by-wire technology in modern vehicles and its potential to enhance vehicle performance and safety. Overall, this thesis provides valuable insights into the development and application of steer-by-wire systems in the automotive industry.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13135 [476]