ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Departments
  • Department of Applied Mathematics
  • Master Theses - 18105
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Departments
  • Department of Applied Mathematics
  • Master Theses - 18105
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jak těžké je chytit Krabčáka?

How Hard is to Catch a CuBird?

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Petr Michalíček
Supervisor
Schierreich Šimon
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Znalostní inženýrství
Study program
Informatika
Institutions assigning rank
katedra aplikované matematiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá studiem karetní hry Krabčáci, a to jak z hlediska složitosti i nalezení optimální výherní strategie. Bude představen obecný matematický model pro hru ze kterého je možné tvořit jednodušší varianty hry. Provede se analýza hry pro jednoho hráče a bude dokázáno, že se řadí mezi NP-úplné problémy. Dojde k vytvoření několika heuristických algoritmů pro hraní hry. Kromě toho ke stejnému účelu bude trénována i neuronová síť pomocí posilovaného učení a na konci dojde ke srovnání obou přístupů.
 
In this paper we study a card game Cubirds form the viewpoint of complexity and finding a optimal winning strategy. We define a generalized mathematical model for the game. This model can be transformed to more simple variants of Cubirds. We analyze a one-player game and prove, that it is NP-complete problem. Next we create several heuristic algorithms for playing Cubirds. For the same reason we try to train a neural network with reinforcement learning method. At the end both approaches will be compared.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/108865
View/Open
PLNY_TEXT (3.670Mb)
POSUDEK (47.09Kb)
POSUDEK (50.92Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 18105 [154]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV