Optimalizace parametrů článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky
Parameters Optimization of Articulated Low-Floor Tram with Non-Rotating Bogies
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Stanislav Čihák
Supervisor
Kalivoda Jan
Opponent
Čapek Jan
Field of study
Kolejová vozidlaStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá tramvajemi s nesenými články a neotočnými podvozky. Náplní práce je seznámení s problematikou tramvají tohoto typu a navržení základních parametrů tramvajového vozidla vhodného pro prostředí pražské tramvajové sítě a vytvoření jeho typového výkresu. Na základě provedeného návrhu je vytvořen MBS model tramvaje v simulačním programu Simpack a jsou provedeny simulace průjezdu obloukem o poloměru 20 metrů. Sledované veličiny z výsledku simulací jsou vodicí síly a index opotřebení. Výsledky simulací tramvaje s neotočnými podvozky jsou porovnány se simulacemi čtyřnápravové tramvaje s otočnými podvozky. V poslední části diplomové práce je provedena analýza parametrů, které mohou mít vliv na velikost vodicích sil a indexu opotřebení, a na základě jejích výsledků jsou upraveny parametry tramvaje s neotočnými podvozky. This thesis discusses Articulated Low-Floor Tram with Non-Rotating Bogies. The aim of the thesis is to get acquainted with trams of this type and their issues and to design basic parameters of the tram suitable for the environment of the Prague tram network and to create a type drawing. Based on the design, an MBS model of the tram is created in the Simpack program and simulations of passing through an arc with a radius of 20 meters are performed. The observed quantities from the simulation result are lateral wheel force and wear number. The results of simulations of trams with non-rotating bogies are compared with simulations of four-axle trams with rotating bogies. In the last part of the thesis, an analysis of the parameters that may affect the size of the lateral wheel forces and the wear number is performed, and based on its results, the parameters of the tram with non-rotating bogies are modified.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [430]