Možnosti vylepšení brzdového systému
Investigation of performance and possible improvements of the braking system
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kishankumar Alpeshkumar Panchal
Vedoucí práce
Musálek Lubomír
Oponent práce
Novák Zdeněk
Studijní obor
Informační a automatizační technikaStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Kotoučová brzda je zařízení pro zpomalení nebo zastavení otáčení kola. Brzdy přeměňují tření na teplo. Pokud se brzdy příliš zahřejí, budou vystaveny velkému tepelnému namáhání. Brzda je mechanické zařízení, které se používá k zastavení zpomalování vozidla během pohybu. Hlavním cílem tohoto projektu je minimalizovat teplotu a tepelné namáhání pomocí nejlepší materiálové analýzy. To se provádí jak na ventilovaných, tak na normálních discích. Skutečná kotoučová brzda nemá žádné otvory. Design je změněn tím, že jsou v kotoučové brzdě otvory pro lepší odvod tepla. Analýza se provádí v Catia v5 a analýza se provádí v ANSYS (software pro analýzu konečných prvků). Tepelná a strukturální analýza se provádí použitím materiálů, jako je šedá litina a nerezová ocel, a porovnáním obou výsledků a použitím nejvhodnějšího materiálu. The disc brake is a device for slowing or stopping the rotation of a wheel. Breaks convert friction into heat. If brakes get too hot, they will be exposed to large thermal stress during the rotation of breaking. A break is a mechanical device that is used to stop the slowing of a vehicle during motion. The main aim of this project is to minimize the temperature and thermal stress with the best material analysis. This is done on both ventilated and normal discs. The actual disc brake has no holes. The design is changed by giving holes in the disc brake for more heat dissipation. Analysis is done in Catia v5 and analysis is done in ANSYS (finite element analysis software). Thermal and structural analysis is done by providing materials like grey cast iron and stain less steel and comparing both results and providing the best suited material.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12110 [202]