ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Byznys letectví a jeho konektivita v Evropě

Business Aviation and its Connectivity in Europe

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Kamila Rybenská
Supervisor
Vittek Peter
Opponent
Van Den Bergh Sarah
Field of study
Letecká doprava
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tématem této práce je evropská síť byznys letectví a její reakce na pandemii COVID-19. Doposud nebylo byznys letectví věnováno tolik pozornosti ve srovnání s jinými odvětvími, proto práce také ukazuje význam byznys letectví, a to jak z ekonomického hlediska, tak z hlediska konektivity. Metoda Flow centrality byla adaptována pro toto odvětví a její Connectivity Indicator byl použit jak pro určení páteřní sítě, tak pro shlukovou analýzu. Výsledky této studie naznačují, že v síti lze nalézt shluky letišť, a že jejich hodnoty konektivity se již v roce 2021 dokázaly vrátit k předcovidovým charakteristikám roku 2019. Práce rovněž odhalila rozdíl mezi počtem letů a hodnotami konektivity letišť, což naznačuje, že metoda Flow centrality může poskytnout důležitý vhled do výkonnosti sítě byznys letectví.
 
The subject of the thesis is the European Business Aviation network and its connectivity response to the COVID-19 pandemic. To date, not so much attention was paid to business aviation, compared to other sectors, therefore the thesis also shows the importance of business aviation from both an economic and connectivity perspective. The Flow centrality method is adapted to the sector and its Connectivity Indicator is used for both the determination of the core network and the cluster analysis. The results of this study indicate that airport clusters can be found in the network, and their connectivity values in 2021 were already able to return to their pre-covid characteristics observed in 2019. The thesis also discovered the difference between the number of flights and airport connectivity values, indicating the Flow centrality method could provide important insight into the performance of the business aviation network.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103805
View/Open
PLNY_TEXT (5.748Mb)
POSUDEK (1.482Mb)
POSUDEK (2.152Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV