Byznys letectví a jeho konektivita v Evropě
Business Aviation and its Connectivity in Europe
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kamila Rybenská
Vedoucí práce
Vittek Peter
Oponent práce
Van Den Bergh Sarah
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem této práce je evropská síť byznys letectví a její reakce na pandemii COVID-19. Doposud nebylo byznys letectví věnováno tolik pozornosti ve srovnání s jinými odvětvími, proto práce také ukazuje význam byznys letectví, a to jak z ekonomického hlediska, tak z hlediska konektivity. Metoda Flow centrality byla adaptována pro toto odvětví a její Connectivity Indicator byl použit jak pro určení páteřní sítě, tak pro shlukovou analýzu. Výsledky této studie naznačují, že v síti lze nalézt shluky letišť, a že jejich hodnoty konektivity se již v roce 2021 dokázaly vrátit k předcovidovým charakteristikám roku 2019. Práce rovněž odhalila rozdíl mezi počtem letů a hodnotami konektivity letišť, což naznačuje, že metoda Flow centrality může poskytnout důležitý vhled do výkonnosti sítě byznys letectví. The subject of the thesis is the European Business Aviation network and its connectivity response to the COVID-19 pandemic. To date, not so much attention was paid to business aviation, compared to other sectors, therefore the thesis also shows the importance of business aviation from both an economic and connectivity perspective. The Flow centrality method is adapted to the sector and its Connectivity Indicator is used for both the determination of the core network and the cluster analysis. The results of this study indicate that airport clusters can be found in the network, and their connectivity values in 2021 were already able to return to their pre-covid characteristics observed in 2019. The thesis also discovered the difference between the number of flights and airport connectivity values, indicating the Flow centrality method could provide important insight into the performance of the business aviation network.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]