Zobrazit minimální záznam

Controller design for improving lateral vehicle dynamics



dc.contributor.advisorBušek Jaroslav
dc.contributor.authorOndřej Velínský
dc.date.accessioned2022-09-01T22:53:54Z
dc.date.available2022-09-01T22:53:54Z
dc.date.issued2022-09-01
dc.identifierKOS-1201007270805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103792
dc.description.abstractSe současným rozvojem elektromobility přichází i nové možnosti a požadavky na asistenční a bezpečnostní systémy vozidel. Tato práce si klade za cíl navrhnout systém pro úpravu a stabilizaci boční dynamiky elektrického vozu s nezávislým elektrickým pohonem čtyř kol. Jsou shrnuty základní rovnice dynamiky vozidel nezbytné pro sestavení matematického modelu. Jeho parametry jsou potom zvoleny na základě dat naměřených na prototypovém voze eForce FSE.X a validovány simulacemi. Vytvořený model je použitý pro syntézu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu s proměnnými parametry (LPV-MPC). Jeho funkce je ověřena na simulacích v programu Simulink a následně úspěšně testována v driver-in-loop (DIL) simulaci v testovacím prostředí IPG CarMaker.cze
dc.description.abstractWith the present development in the field of electromobility, new possibilities and requirements for electronic assistance systems arise. The goal of this thesis is to propose a system for stabilization and control of lateral dynamics of a electric vehicle with four independent drives. In order to develop a mathematical model, basic concepts and equations of vehicle dynamics are presented. The model parameters are estimated from the data measured on eForce FSE.X prototype vehicle and validated by simulation. The model is then used for synthesis of linear parameter varying model predictive controller (LPV-MPC). The performance of the controller is then successfully evaluated in Simulink as well as in driver-in-loop simulation in IPG CarMaker environment.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectMPCcze
dc.subjectřízenícze
dc.subjectdynamika vozidelcze
dc.subjectMPCeng
dc.subjectcontroleng
dc.subjectvehicle dynamicseng
dc.titleNávrh regulátoru pro zlepšení příčné dynamiky vozidlacze
dc.titleController design for improving lateral vehicle dynamicseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSkopec Pavel
theses.degree.disciplineAutomatizace a průmyslová informatikacze
theses.degree.grantorústav přístrojové a řídící technikycze
theses.degree.programmeAutomatizační a přístrojová technikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam