ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav přístrojové a řídící techniky
  • Diplomové práce - 12110
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav přístrojové a řídící techniky
  • Diplomové práce - 12110
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh regulátoru pro zlepšení příčné dynamiky vozidla

Controller design for improving lateral vehicle dynamics

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Ondřej Velínský
Vedoucí práce
Bušek Jaroslav
Oponent práce
Skopec Pavel
Studijní obor
Automatizace a průmyslová informatika
Studijní program
Automatizační a přístrojová technika
Instituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Se současným rozvojem elektromobility přichází i nové možnosti a požadavky na asistenční a bezpečnostní systémy vozidel. Tato práce si klade za cíl navrhnout systém pro úpravu a stabilizaci boční dynamiky elektrického vozu s nezávislým elektrickým pohonem čtyř kol. Jsou shrnuty základní rovnice dynamiky vozidel nezbytné pro sestavení matematického modelu. Jeho parametry jsou potom zvoleny na základě dat naměřených na prototypovém voze eForce FSE.X a validovány simulacemi. Vytvořený model je použitý pro syntézu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu s proměnnými parametry (LPV-MPC). Jeho funkce je ověřena na simulacích v programu Simulink a následně úspěšně testována v driver-in-loop (DIL) simulaci v testovacím prostředí IPG CarMaker.
 
With the present development in the field of electromobility, new possibilities and requirements for electronic assistance systems arise. The goal of this thesis is to propose a system for stabilization and control of lateral dynamics of a electric vehicle with four independent drives. In order to develop a mathematical model, basic concepts and equations of vehicle dynamics are presented. The model parameters are estimated from the data measured on eForce FSE.X prototype vehicle and validated by simulation. The model is then used for synthesis of linear parameter varying model predictive controller (LPV-MPC). The performance of the controller is then successfully evaluated in Simulink as well as in driver-in-loop simulation in IPG CarMaker environment.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/103792
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.108Mb)
PRILOHA (11.79Mb)
POSUDEK (861.6Kb)
POSUDEK (253.9Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12110 [171]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV