Variabilita emisí nanočástic z otěrů automobilových třecích brzd během zkušebního cyklu WLTP
Variance in nanoparticle emissions over WLTP brake wear testing procedure
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Praneet Ayyagari
Supervisor
Vojtíšek Michal
Opponent
Pechout Martin
Field of study
Advanced PowertrainsStudy program
Master of Automotive EngineeringInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením emisí částic ze čtyř vzorků tvořených kombinací dvou brzdových destiček a dvou brzdových kotoučů pro přední kolo typického automobilu s ohledem na různé podmínky brzdění. K testování brzd byl použit plnohodnotný setrvačníkový brzdový dynamometr a nově vyvinutý brzdový cyklus WLTP pro testování opotřebení brzdových částic. Koncentrace částic byly měřeny online pomocí měřičů částic EEPS a ELPI, které odebíraly vzorky z výstupního kanálu skříně dynamometru, a také pomocí CPC. Byla měřena a porovnávána produkce částic v průběhu 3 jízd brzdového cyklu WLTP, aby se řešila opakovatelnost experimentu. Výsledkem experimentu byla dobrá míra opakovatelnosti mezi vzorky a mezi po sobě jdoucími jízdami jízdního cyklu. Stejná konzistence byla pozorována také během procesu zahušťování u jednoho vzorku. Emise částic během brzdného cyklu WLTP představujícího skutečnou jízdu byly pro srovnání nižší než současný limit emisí PN ve výfukových plynech. This master thesis deals with the evaluation of particle emissions from four samples consisting of a combination of two brake pads and two brake discs for the front wheel of a typical automobile with regard to various braking conditions. A full-scale inertia brake dynamometer was used to test the brakes and the newly developed WLTP Brake cycle for brake wear particle testing. The particle concentrations were measured online with EEPS and ELPI particle sizers sampling from an outlet duct of the dynamometer enclosure as well as using a CPC. Particle production over the course of 3 runs of the WLTP Brake cycle was measured and compared in order to address the repeatability of the experiment. The experiment resulted in a good degree of repeatability between the samples and between consecutive runs of the drive cycle. The same consistency was also seen during the bedding-in process for one sample. The particle emissions during the WLTP brake cycle representing real driving were lower than the current exhaust PN emissions limit as a comparison.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [456]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Modelování a návrh řízení systému ABS
Author: Tomáš Veselý; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Kuře Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími ... -
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Author: Michal Kuneš; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Studie řešení brzdy pro vozy metra
Author: Lhotan Radek; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...