ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Economic Studies
  • Bachelor Theses - 32163
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Economic Studies
  • Bachelor Theses - 32163
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketing nového produktu

Marketing of the New Product

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Josefina Šramhauserová
Supervisor
Štědroň Bohumír
Opponent
Plzáková Lucie
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
institut ekonomických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá marketingovým plánem nového produktu. Jedná se o komunikační zařízení MEDICOMTER, které zefektivňuje a urychluje komunikaci mezi technicky znalou osobou a zdravotnickým personálem. V úvodu teoretické části je popis metod komunikace ve zdravotnictví, představení pojmu IoT, bezpečnosti, bezdrátové komunikace a seznámení s komunikačními protokoly. Další kapitola je věnována marketingovému plánu, jeho významu a struktuře. V praktické části je představen produkt MEDICOMTER a firma HARDWARIO. Součástí práce je PESTEL analýza, Porterova analýza pěti sil a SWOT analýza. Dále jsou definovány marketingové cíle, zacílení na segmenty, propagace zařízení a návrh rozpočtu propagace.
 
The bachelor thesis deals with a marketing plan for a new product. It is a MEDICOMTER communication device that streamlines and speeds up communication between a technically knowledgeable person and medical personnel. The theoretical part starts with a description of the methods of communication in the healthcare industry, introducing the concept of IoT, security, wireless communication and introduction to communication protocols. The next chapter is dedicated to the marketing plan, its importance and structure. In the practical part, the MEDICOMTER product and the HARDWARIO company are introduced. The thesis includes PESTEL analysis, Porter's five forces analysis and SWOT analysis. Furthermore, marketing objectives, segment targeting, promotion of the device and promotion budget proposal are defined.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101895
View/Open
PLNY_TEXT (1.253Mb)
PRILOHA (357.6Kb)
POSUDEK (735.3Kb)
POSUDEK (222.9Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32163 [519]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV