Zobrazit minimální záznam

ŠKODA Auto logistics projects benchmarking by CO2 emissions



dc.contributor.advisorHorák Tomáš
dc.contributor.authorJiří Drlík
dc.date.accessioned2022-06-10T22:54:53Z
dc.date.available2022-06-10T22:54:53Z
dc.date.issued2022-06-10
dc.identifierKOS-1201007878405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/101844
dc.description.abstractDiplomová práce se nejprve zabývá problematikou emisí CO2, problematikou logistických emisí CO2, problematikou globálního oteplování a skleníkového efektu. Dále se čtenář v teoretické části může seznámit s přístupem k logistickým emisím CO2, a to nejprve z pohledu EU, dále pak z pohledu dvou států, a to České republiky a Německa a v neposlední řadě pak z pohledu čtyř značek. V dalších kapitolách teoretické části se čtenář může dozvědět o reportingu logistických emisí CO2eq, interní ceně emisí či o redukci emisí. V předposlední kapitole teoretické části se zaměřuji na metodiku výpočtu emisí CO2 a ukazatele, které se v rámci výpočtu ať už logistických emisí CO2 či pouze emisí CO2 sledují. Poslední kapitola teoretické části je věnována projektům šesti automobilových společností, které snižují logistické emise CO2. Jeden z projektů je následně rozpracován v součinnosti s automobilkou ŠKODA v praktické části této diplomové práce. Cílem projektu je snížení logistických emisí CO2 tak, že v rámci jednoho nákladního vozidla je možno v jeho nákladovém prostoru přepravovat jak osobní vozidla, tak i díly či jiné komponenty. V praktické části je také u konkrétního transportu pro automobilku ŠKODA vypočítána úspora logistických emisí CO2eq a finanční úspora pro provozovatele nákladního vozidla v rámci jedné jízdy. Praktická část je zakončena výpočtem návratnosti investice v měsících.cze
dc.description.abstractThe thesis first deals with the issue of CO2 emissions, the issue of logistic CO2 emissions, the issue of global warming and the greenhouse effect. Then, in the theoretical part, the reader can get acquainted with the approach to logistic CO2 emissions, first from the EU perspective, then from the perspective of two countries, namely the Czech Republic and Germany, and last but not least from the perspective of four brands. In the following chapters of the theoretical part, the reader can learn about the reporting of logistics CO2eq emissions, the internal pricing of emissions or the reduction of emissions. In the penultimate chapter of the theoretical part, I focus on the methodology for calculating CO2 emissions and the indicators that are monitored in the calculation of either logistics CO2 emissions or CO2 emissions only. The last chapter of the theoretical part is devoted to the projects of six automotive companies that reduce logistic CO2 emissions. One of the projects is subsequently developed in cooperation with ŠKODA in the practical part of this thesis. The aim of the project is to reduce logistics CO2 emissions by allowing both passenger vehicles and parts or other components to be transported in the load compartment of a single truck. The practical part also calculates the savings in logistics CO2eq emissions and the financial savings for the truck operator in a single journey for a specific transport for ŠKODA. The practical part concludes with a calculation of the return on investment in months.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectemise CO2cze
dc.subjectglobální oteplovánícze
dc.subjectinterní cena emisícze
dc.subjectlogistické emise CO2cze
dc.subjectnákladní vozidlocze
dc.subjectnávratnostcze
dc.subjectprojektcze
dc.subjectskleníkový efektcze
dc.subjectŠKODAcze
dc.subjectúspora logistických emisí CO2cze
dc.subjectvýpočetcze
dc.subjectCO2 emissionseng
dc.subjectglobal warmingeng
dc.subjectinternal price of emissionseng
dc.subjectlogistics CO2 emissionseng
dc.subjecttruckeng
dc.subjectreturnseng
dc.subjectprojecteng
dc.subjectthe greenhouse effecteng
dc.subjectSKODAeng
dc.subjectdecrease of logistics CO2 emissionseng
dc.subjectcalculationeng
dc.titleBenchmarking logistických projektů ve ŠKODA Auto z hlediska emisí CO2cze
dc.titleŠKODA Auto logistics projects benchmarking by CO2 emissionseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeVařacha Pavel
theses.degree.grantorústav logistiky a managementu dopravycze
theses.degree.programmeLogistika a řízení dopravních procesůcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam