Benchmarking logistických projektů ve ŠKODA Auto z hlediska emisí CO2
ŠKODA Auto logistics projects benchmarking by CO2 emissions
dc.contributor.advisor | Horák Tomáš | |
dc.contributor.author | Jiří Drlík | |
dc.date.accessioned | 2022-06-10T22:54:53Z | |
dc.date.available | 2022-06-10T22:54:53Z | |
dc.date.issued | 2022-06-10 | |
dc.identifier | KOS-1201007878405 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/101844 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se nejprve zabývá problematikou emisí CO2, problematikou logistických emisí CO2, problematikou globálního oteplování a skleníkového efektu. Dále se čtenář v teoretické části může seznámit s přístupem k logistickým emisím CO2, a to nejprve z pohledu EU, dále pak z pohledu dvou států, a to České republiky a Německa a v neposlední řadě pak z pohledu čtyř značek. V dalších kapitolách teoretické části se čtenář může dozvědět o reportingu logistických emisí CO2eq, interní ceně emisí či o redukci emisí. V předposlední kapitole teoretické části se zaměřuji na metodiku výpočtu emisí CO2 a ukazatele, které se v rámci výpočtu ať už logistických emisí CO2 či pouze emisí CO2 sledují. Poslední kapitola teoretické části je věnována projektům šesti automobilových společností, které snižují logistické emise CO2. Jeden z projektů je následně rozpracován v součinnosti s automobilkou ŠKODA v praktické části této diplomové práce. Cílem projektu je snížení logistických emisí CO2 tak, že v rámci jednoho nákladního vozidla je možno v jeho nákladovém prostoru přepravovat jak osobní vozidla, tak i díly či jiné komponenty. V praktické části je také u konkrétního transportu pro automobilku ŠKODA vypočítána úspora logistických emisí CO2eq a finanční úspora pro provozovatele nákladního vozidla v rámci jedné jízdy. Praktická část je zakončena výpočtem návratnosti investice v měsících. | cze |
dc.description.abstract | The thesis first deals with the issue of CO2 emissions, the issue of logistic CO2 emissions, the issue of global warming and the greenhouse effect. Then, in the theoretical part, the reader can get acquainted with the approach to logistic CO2 emissions, first from the EU perspective, then from the perspective of two countries, namely the Czech Republic and Germany, and last but not least from the perspective of four brands. In the following chapters of the theoretical part, the reader can learn about the reporting of logistics CO2eq emissions, the internal pricing of emissions or the reduction of emissions. In the penultimate chapter of the theoretical part, I focus on the methodology for calculating CO2 emissions and the indicators that are monitored in the calculation of either logistics CO2 emissions or CO2 emissions only. The last chapter of the theoretical part is devoted to the projects of six automotive companies that reduce logistic CO2 emissions. One of the projects is subsequently developed in cooperation with ŠKODA in the practical part of this thesis. The aim of the project is to reduce logistics CO2 emissions by allowing both passenger vehicles and parts or other components to be transported in the load compartment of a single truck. The practical part also calculates the savings in logistics CO2eq emissions and the financial savings for the truck operator in a single journey for a specific transport for ŠKODA. The practical part concludes with a calculation of the return on investment in months. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | emise CO2 | cze |
dc.subject | globální oteplování | cze |
dc.subject | interní cena emisí | cze |
dc.subject | logistické emise CO2 | cze |
dc.subject | nákladní vozidlo | cze |
dc.subject | návratnost | cze |
dc.subject | projekt | cze |
dc.subject | skleníkový efekt | cze |
dc.subject | ŠKODA | cze |
dc.subject | úspora logistických emisí CO2 | cze |
dc.subject | výpočet | cze |
dc.subject | CO2 emissions | eng |
dc.subject | global warming | eng |
dc.subject | internal price of emissions | eng |
dc.subject | logistics CO2 emissions | eng |
dc.subject | truck | eng |
dc.subject | returns | eng |
dc.subject | project | eng |
dc.subject | the greenhouse effect | eng |
dc.subject | SKODA | eng |
dc.subject | decrease of logistics CO2 emissions | eng |
dc.subject | calculation | eng |
dc.title | Benchmarking logistických projektů ve ŠKODA Auto z hlediska emisí CO2 | cze |
dc.title | ŠKODA Auto logistics projects benchmarking by CO2 emissions | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Vařacha Pavel | |
theses.degree.grantor | ústav logistiky a managementu dopravy | cze |
theses.degree.programme | Logistika a řízení dopravních procesů | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 16117 [159]