Vliv reklamy na zákazníka
The Influence of Advertising on Customer
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Sára Hacaperková
Supervisor
Cupalová Soňa
Opponent
Sadílek Tomáš
Study program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
institut ekonomických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na zákazníka. Jejím cílem je zjistit, jak reklama ovlivňuje nákupní chování zákazníka. Práce je rozdělena na dvě části a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem marketing, marketingový a komunikační mix. Následně se zaměřuje na reklamu jako celek, její vývoj, jednotlivé prvky, nástroje a v neposlední řadě popisuje, kdo je to zákazník, jaké je jeho kupní chování a na jakých trzích se může pohybovat. Obsahem praktické části je průzkum, který má za cíl analyzovat vliv reklamy na zákazníka a jeho postoj k reklamě. Pomocí kvantitativního šetření se jednotlivá data sbírala metodou písemného dotazování. V průzkumu je zjištěno, jak vnímají respondenti reklamu, do jaké míry ovlivňuje jejich kupní chování a jak často se nechají reklamou přesvědčit. Na základě vyhodnocení dotazníku je popsána účinnost reklamy na konkrétním vzorku respondentů a následně jsou navržena jednotlivá doporučení. The bachelor thesis examines advertising and its effects on customers, more specifically, how advertising influences customers’ buyer behaviour. To fully analyse this matter the thesis is divided into two key sections, theoretical and practical. The theoretical part explains key marketing concepts (e.g., marketing, marketing and communication mix, etc.). Additionally, it describes advertising as a whole, including its history and development, together with specific tools of advertising. Besides the aforementioned, it also characterizes the customer and customer behaviour in various markets. The practical section analyses the customers’ perspective on advertising, in addition to the effects advertising has on them. Primary research, in form of a questionnaire, was conducted to obtain quantitative data to analyse this key objective. The subsequent information was beneficial in gaining a better understanding of how respondents perceive advertising along with understanding to what extent it affects customers’ buyer behaviour. Based on the results of the questionnaire, the author was able to describe the effectiveness of advertising on a specific sample of respondents and then propose individual recommendations.
Collections
- Bakalářské práce - 32163 [614]