ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Legální/nelegální drogy na střední škole

Legal/illegal Drugs in High School

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Petr Soukup
Vedoucí práce
Nesvadba Petr
Oponent práce
Vaněček David
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Studijní program
Specializace v pedagogice
Instituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studií



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na legální/nelegální drogy na střední škole. V úvodu bakalářské práce je popsáno její základní členění, vývoj druhů návykových látek a závislostí na nich, cíle práce a způsob, jakým jich bylo dosaženo. Teoretická část práce popisuje charakteristiku středoškolského vzdělávání a vybranou střední školu, na které probíhal výzkum k dosažení cílů bakalářské práce. Vyjmenovává právní předpisy v oblasti středních škol a na úseku návykových látek. V teoretické části je definován a členěn pojem droga (návyková látka), mimo jiné na legální a nelegální. Tato část je rovněž rozčleněna na jednotlivé vybrané návykové látky způsobující látkové závislosti. Dále rizika u dospívajících v souvislosti s dlouhodobým užíváním vybraných návykových látek, možnosti testování žáků na jejich přítomnost, zvláštnosti psychického vývoje v dospívání a příčiny jejich užívání. Vybrané návykové látky tvoří skupinu nejčastěji zneužívaných drog, případně nově nastoupivších na trh s takovými látkami. K tomuto byly prostudovány potřebné zákony, normy, vědecké studie, literatura a jiné dostupné informační zdroje. Cílem práce bylo prošetřit zkušenosti žáků vybrané střední školy s užitím návykové látky na střední škole a s užitím nelegálních drog na této škole. Rovněž bylo cílem prošetřit zkušenosti pedagogických pracovníků vybrané střední školy s řešením nelegálních drog v rámci výkonu povolání pedagoga. V praktické části se zabývám hypotézami a metodikou bakalářské práce. K naplnění cílů práce a ověření hypotéz byl použit strukturovaný dotazník pro cílový soubor respondentů, tedy žáků a pedagogů vybrané střední školy. Výsledky dotazníkového šetření a následná diskuze k hypotézám ukázaly, že více než polovina oslovených žáků užila v průběhu studia na střední škole návykovou látku. Z legálních drog se jednalo nejčastěji o alkohol. Z těchto žáků méně než polovina užila nelegální drogu. Jednalo se nejčastěji o konopné produkty. V případě pedagogických pracovníků na předmětné střední škole, méně než polovina z nich, řešila v rámci výkonu povolání pedagoga nelegální drogy.
 
This bachelor thesis is focused on presence of legal and illegal drugs at secondary school. At the beginning of the bachelor thesis, there is described its basic typology, the development of types of addictive substances and their addiction, the aims of the work and the way how they were achieved. The theoretical part of the thesis describes the characteristics of secondary school education and the selected secondary school where the research was being taken place to achieve the main goals of this bachelor thesis. There is also named the legislation in the area of secondary schools and in the field of addictive substances. The theoretical part defines and divides the term drug (addictive substance), inter alia, legal and illegal. This part is also divided into individual selected addictive substances causing substance addiction. Furthermore, the risks of adolescents in connection with long time using of selected addictive substances, possibilities of testing pupils on their presence, peculiarities of mental development in adolescence and causes of their use. Selected addictive substances form a group of the most frequently abused drugs, or new ones entered the market with such substances. For this reason, there was necessary to study law, standards, scientific studies, literature and other available information sources. The aim of the work was to investigate the experience of selected high school students, their use of addictive substances at high school and their use of illegal drug at this school. The aim was also to test the experience of pedagogical staff of the selected high school with the solution of illegal drugs in the teacher profession. In The practical part deals with hypotheses and methodology of the bachelor thesis. To fulfill the main task of this work and verify all the hypotheses, there was used a structured questionnaire for the chosen group of respondents, for example pupils and teachers of the selected secondary school. The results of the questionnaire survey and the subsequent discussion of the hypotheses showed that more than half of the addressed students used an addictive substance during their studies at high school. Among legal drugs, there was used the most often alcohol. From these pupils, less than half used at their high school illegal drug. These drugs were most often cannabis products. The half of pedagogical staff at chosen secondary school in question, less than half of them solved problems with illegal drugs during their teaching profession.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/100951
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.951Mb)
PRILOHA (494.4Kb)
POSUDEK (656.5Kb)
POSUDEK (202.4Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 32151 [1278]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV