Statické řešení tunelového rozpletu na lince I.D pražského metra
Statical Solution of the Bifurcation Tunnel for the Line I.D Metro in Prague
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vojtěch Anderle
Vedoucí práce
Barták Jiří
Oponent práce
Urbánek Tomáš
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra geotechnikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je využít dat získaných během doplňkového geologického průzkumu pro stavbu metra I. D k návrhu primárního ostění tunelového rozpletu, jež bude širší součástí stanice metra Pankrác D. Tunelový rozplet bude ražen z průzkumné štoly označené jako VO-OL, proto je kromě návrhu primárního ostění proveden také návrh rozšíření tunelu na plnou šířku. Dalšími součástmi práce je návrh geotechnického monitoringu pro celou oblast rozpletu, a protože ražba bude probíhat pod starší vícepodlažní budovou, také koncept kompenzačních injektáží. The primary goal of this diploma thesis is to use the data, which were acquired during an additional geological investigation, to design a tunnel bifurcation for the eventual metro station Pankrác D. The bifurcation will be excavated from the pilot tunnel VO-OL, a part of the additional geological investigation done in this area, so the aim is to design a process of widening the pilot tunnel into the bifurcation and to assess it in a complex FEM model. Besides the model of the excavation itself, this thesis also aims to provide a complex geotechnical monitoring of the excavation. As this construction is to be carried out directly under an old multiple-floor building, a concept of a compensational grouting is to be designed to assure its safety.