Učení lokálně řízených agentů ve Pac-Man
Learning of Locally Controlled Agents in the Pac-Man Game
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Petr Nešpůrek
Vedoucí práce
Surynek Pavel
Oponent práce
Šimeček Ivan
Studijní obor
Teoretická informatikaStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra teoretické informatikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce řeší možnosti, jak vytvořit agenta, který se naučí hrát hru Pacman. K tomu jsou využity dva přístupy. Prvním je kombinace genetického programování a zpětnovazebního učení. Druhým je využití neuronové sítě s pomocí trénovacích dat získaných simulací jiných agentů nebo manuálním hraním hry. Práce zahrnuje vytvoření modelu hry Pac-man se zjednodušenými pravidly. Dále obsahuje implementaci aplikace, která umožňuje hraní hry a slouží jako rozhraní mezi herním modelem a agenty, a obsahuje pomocné funkce umožňující učení agentů. This thesis is about creating an agent, that can learn to play the Pac-man game. Two types of approach are used. The first approach is a combination of genetic programming and reinforcement learning. The second approach uses artificial neural networks that use training data obtained from simulations of other agents of manual gameplay. This thesis includes creation of a Pac-man game model with simplified rules. It also includes implementation of an application, which enables gameplay and serves as an interface between the agents and the game model, and contains auxiliary functions for agent learning.
Kolekce
- Diplomové práce - 18101 [221]