ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Theoretical Computer Science
  • Master Theses - 18101
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Theoretical Computer Science
  • Master Theses - 18101
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Učení lokálně řízených agentů ve Pac-Man

Learning of Locally Controlled Agents in the Pac-Man Game

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Petr Nešpůrek
Supervisor
Surynek Pavel
Opponent
Šimeček Ivan
Field of study
Teoretická informatika
Study program
Informatika
Institutions assigning rank
katedra teoretické informatiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce řeší možnosti, jak vytvořit agenta, který se naučí hrát hru Pacman. K tomu jsou využity dva přístupy. Prvním je kombinace genetického programování a zpětnovazebního učení. Druhým je využití neuronové sítě s pomocí trénovacích dat získaných simulací jiných agentů nebo manuálním hraním hry. Práce zahrnuje vytvoření modelu hry Pac-man se zjednodušenými pravidly. Dále obsahuje implementaci aplikace, která umožňuje hraní hry a slouží jako rozhraní mezi herním modelem a agenty, a obsahuje pomocné funkce umožňující učení agentů.
 
This thesis is about creating an agent, that can learn to play the Pac-man game. Two types of approach are used. The first approach is a combination of genetic programming and reinforcement learning. The second approach uses artificial neural networks that use training data obtained from simulations of other agents of manual gameplay. This thesis includes creation of a Pac-man game model with simplified rules. It also includes implementation of an application, which enables gameplay and serves as an interface between the agents and the game model, and contains auxiliary functions for agent learning.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/99478
View/Open
PLNY_TEXT (1.236Mb)
PRILOHA (2.931Kb)
PRILOHA (43.81Kb)
PRILOHA (46.05Mb)
PRILOHA (761.2Kb)
PRILOHA (88.95Kb)
PRILOHA (45.94Mb)
POSUDEK (42.85Kb)
POSUDEK (46.38Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 18101 [221]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV