ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Cybernetics
  • Bachelor Theses - 13133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Přenos stylu na 3D model v reálném čase pomocí neuronové sítě

Real-Time Style Transfer to 3D Models Using Deep Convolutional Networks

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Petr Šádek
Supervisor
Sýkora Daniel
Opponent
Sloup Jaroslav
Field of study
Základy umělé inteligence a počítačových věd
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra kybernetiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
S dnešním vývojem neuronových sítí se stále rozšiřují jejich aplikace. Jednou z nich je přenos výtvarného stylu z jednoho obrázku na druhý. Tedy výsledný obrázek si zachová jasné rysy objektů obsažených v něm, ale změní se jeho barvy a lokální textury. Existuje několik metod s použitím neuronových sítí i bez nich, které tento problém řeší a každá má své výhody i nevýhody. Tato práce je zaměřená na přenos stylu na počítačem vykreslený obrázek 3D modelu. Model se nachází v interaktivní scéně, a proto je potřeba metoda s co nejmenším časem vyhodnocení pro vysokou odezvu. Cílem je vybrat správnou metodu a přizpůsobit výpočet této aplikaci.
 
With today's development of neural networks, their applications are still expanding. One of them is the transfer of artistic style from one image to another. Thus, the resulting image retains the clear features of the objects contained in it, but changes its colors and local textures. There are several methods with and without use of neural networks that solve this problem, and each has its advantages and disadvantages. This work is focused on style transfer on a computer-rendered image of a 3D model. The model is in an interactive scene, so a method with the shortest possible evaluation time for a high response is needed. The goal is to choose the right method and adapt the calculation to this application.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/99219
View/Open
PLNY_TEXT (33.43Mb)
PRILOHA (34.21Mb)
POSUDEK (208.4Kb)
POSUDEK (285.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13133 [566]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV