Design aplikace pro podporu výuky na dálku
Design of an app for distance learning
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hoang Quoc Tran
Vedoucí práce
Palivcová Dominika
Oponent práce
Malý Ivo
Studijní obor
Interakce člověka s počítačemStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Za účelem zmírnění rozdílů ve vzdělávání způsobené pandemií COVID-19, přešly školy v České republice (a po celém světě) na nekonvenční distanční výuku. I přes to, že distanční výuka umožnila zachovat většinu vzdělávacích aktivit, vzhledem k nedostačujícím zkušenostem škol, se vyskytlo mnoho nových problémů, které je třeba řešit. Tato práce využívá User-Centered Design metodiku k analýze potřeb cílové skupiny (studenti a vyučující ze základních a středních škol) a představuje dva prototypy interaktivního videokonferenčního nástroje, který simuluje fyzické školní prostory a reálné denní interakce jedinců. Podle uvedené metodiky byly následovně tyto prototypy otestovány s participanty z cílové skupiny. Zjištěné poznatky naznačují, že naše navrhuté řešení má skutečně potenciál zlepšit průběh synchronní distanční výuky. In order to tackle educational disparities caused by the COVID-19 pandemic, schools in the Czech Republic (and around the world) transitioned to unconventional distance education on an unprecedented scale. Despite enabling the continuation of educational activities, due to institutions’ lack of experience with the now normalised distance education, it has been quite apparent that many serious difficulties which need to be addressed have emerged. This thesis employs User-Centered Design to analyse the needs of the target user group (educators and students from elementary schools and high-schools) and presents two prototypes of an interactive videoconferencing tool replicating real-life spaces and interactions. Following the mentioned methodology, these prototypes were evaluated against the target user group and the findings suggest that the solution can indeed elevate the students' and educators' experience in distance education.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]