Zobrazit minimální záznam

Design of multimodal aid for learning braille alphabet



dc.contributor.advisorPalivcová Dominika
dc.contributor.authorMartina Klimešová
dc.date.accessioned2022-01-26T23:51:57Z
dc.date.available2022-01-26T23:51:57Z
dc.date.issued2022-01-26
dc.identifierKOS-1064879681905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99202
dc.description.abstractTato práce popisuje návrh a vývoj nové multimodální pomůcky pro výuku braillova písma. Vychází z rozsáhlého explorativního výzkumu zrakového postižení a čichu. Nová pomůcka by měla sloužit učitelům při prvním seznámení studentů s braillovým písmem a zároveň studentům poskytnout zábavnou formu procvičování při samostudiu. Během celého vývoje jsme se soustředili především na uživatele a jeho potřeby. Návrh a vývoj byl pravidelně konzultován jak se zrakově postiženými, tak s odborníky na výuku braillova písma. Po mnoha iteracích byl sestaven a otestován high-fidelity prototyp. Na základě tohoto testování byl návrh přepracován a vylepšen. Pomůcka představuje úplně nový a inovativní způsob výuky braillova písma, protože oproti aktuálně dostupným řešením využívá vůně jako pomůcku pro zapamatování si symbolů jednotlivých písmen. Předností je také využití standardního velikosti braillova písma, která umožnuje snadnější přechod k plynulému čtení. Během návrhu pomůcky byl kladen důraz na použitelnost a dostupnost. Pro hlavní části pomůcky je použit recyklový odpadový materiál. Pomůcka je doplněna mobilní aplikací, která umožnuje využití i při samostudiu a zárověň ozvlášťňuje interakci s pomůckou.cze
dc.description.abstractThis thesis describes the design and development of a new multimodal learning aid for braille reading. It is based on large exploratory research of visual impairment and olfaction. The learning aid should help braille teachers introduce braille letters to complete beginners and provide an entertaining way to practice. The visually impaired and experts on teaching braille were consulted throughout the development of the design, which is based on User-Centered Design. After many iterations, a high-fidelity prototype was built and evaluated. Based on the findings from the evaluation, the design was reworked and improved. The main advantage of this learning aid is that it provides a different approach to learning braille compared to the available learning aids by using olfaction and the standard size of braille. The design is focused on usability and affordability to make the learning aid accessible to everyone who wants to learn braille. Additionally, the main components of the aid were made from recycled waste materials. A mobile application was implemented to make working with the learning aid even more engaging and interesting. This also makes the learning aid adjusted for self-studying.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectmultimodalitacze
dc.subjectčichcze
dc.subjectbraillovo písmocze
dc.subjectučební pomůckacze
dc.subjectmultimodalityeng
dc.subjectolfactioneng
dc.subjectbrailleeng
dc.subjectlearning aideng
dc.titleNávrh multimodální pomůcky pro učení se braillova písmacze
dc.titleDesign of multimodal aid for learning braille alphabeteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeNáplava Pavel
theses.degree.disciplineInterakce člověka s počítačemcze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam