Návrh a zhotovení zařízení pro měření a automatické zhodnocení průjezdnosti vozidel IZS v městské zástavbě
Design and manufacture of equipment for measuring and automatic evaluation of the passability of IRS vehicles in urban area
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jiří Zeithaml
Vedoucí práce
Šedivka Ondřej
Oponent práce
Požár Josef
Studijní obor
Civilní nouzové plánováníStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá konstrukcí zařízení pro automatizované měření průjezdnosti vozidel integrovaného záchranného systému v husté městské zástavbě a ověřením jeho funkčnosti na vybraném vzorku ulic. V teoretické části je definován pojem integrovaný záchranný systém, vybraná technika jeho složek a související legislativní rámec. Je zde charakterizováno právní prostředí týkající se dopravy, provozu na pozemních komunikacích a legislativa požární ochrany. Teoretická část také obsahuje popis sídliště Velká Ohrada, jako vybrané lokality, ve které probíhal výzkum a aplikace vytvořeného zařízení pro měření průjezdnosti v praxi. V poslední kapitole jsou popsány další možnosti elektronického měření vzdálenosti včetně jejich komparace. V praktické části diplomové práce je popsána konstrukce zařízení pro automatické měření průjezdnosti, včetně popisu užitých komponentů při stavbě zařízení, počítačového programu použitého pro výpočet vlečných křivek a softwarové rozhraní přístroje. Dále jsou zde uvedeny faktory ovlivňující přesnost měření a popis provedených testů přístroje před jeho uvedením do provozu. V praktické části je také charakterizována metodika a provedení samotného výzkumu ve vybrané lokalitě. V diskuzi jsou uvedeny možnosti využití zařízení v praxi a alternativní způsoby měření průjezdnosti ulic pro potřeby složek integrovaného záchranného systému. Jsou zde popsány komplikace, které nastaly při vývoji zařízení a zpracování dat a jsou navrženy možné scénáře další inovace přístroje. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a naplnění cíle práce. The diploma thesis examines the construction of a device for the automated measurement of arrival times for integrated rescue system vehicles in dense urban areas and verification of its functionality on a selected sample of streets. The theoretical part defines the concept of the integrated rescue system, selected equipment of its bodies and related legislative framework. It characterizes the legal environment related to transport, traffic on roads and fire protection legislation. The theoretical part contains a description of the "Velká Ohrada" housing estate, as the selected locality in which research and application of the created device for measurement took place in practice. The last chapter describes other possibilities of electronic distance measurement, including comparisons. The practical part of the thesis describes the design of the device for automatic measurement of throughput, including a description of the components used in the construction of the device, the computer program used to calculate trailing curves and the software interface of the device. Furthermore, there are factors influencing the accuracy of measurement and a description of the tests performed on the device before its commissioning. The practical part also characterizes the methodology and implementation of the research in the selected locality. The discussion presents the possibilities of using the device in practice and alternative ways of measuring street traffic for the needs of the components of the integrated rescue system. The complications that occurred during the development of the device and data processing are described here and other possible scenarios innovations of the device are suggested. The conclusion of the work evaluates the results of research and fulfillment of the studies goals.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [284]