Zobrazit minimální záznam

Simulation Techniques in Teaching First Aid and Emergency Medicine



dc.contributor.advisorPleskot Robert
dc.contributor.authorDominik Pasker
dc.date.accessioned2021-10-13T11:52:50Z
dc.date.available2021-10-13T11:52:50Z
dc.date.issued2021-06-11
dc.identifierKOS-958462175105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/98118
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá použitím simulačních technik ve výuce první pomoci a urgentní medicíny. Teoretickou část práce tvoří všeobecný přehled o zážitkové pedagogice, klíčových kompetencích, zhodnocení výuky a studentů a simulační medicíně v České republice. V teoretické části bakalářské práce hlavně vycházím z dlouhodobého konceptu a myšlenek o zážitkové pedagogice z Prázdninové školy Lipnice, která má v České republice svoji historii už od roku 1964. Dále vycházím z poznatků sekce simulační medicíny a zkušeností firem zaměřující se na výukou první pomoci pro širokou veřejnost. Všeobecně shrnuje, o čem je výuka s použitím simulačních technik, jaké jsou její výhody a jaký má přínos pro výuku první pomoci a urgentní medicíny. Praktickou část práce tvoří dotazník, jehož výsledky jsou přehledně uvedeny v kapitole Výsledky a dále v příloze bakalářské práce z důvodu velkého počtu odpovědí. Odpovědi jsou prezentovány pomocí grafů a tabulek, ke kterým je vždy připsán komentář. V kapitole Diskuze získané výsledky interpretuji s ohledem na vytyčené cíle a vyřčené hypotézy. Díky výsledkům i přečtené literatuře v diskuzi poukazuji na přínos simulačních technik ve výuce. Cíle se mi podařili splnit a přináší náhled na současné využití modelových situací při výuce první pomoci a urgentní medicíny. Díky výsledkům a literatuře se podařily potvrdit všechny hypotézy. Závěr bakalářské práce shrnuje veškerou problematiku, kterou se práce zabývá, připomíná dosažené cíle. Stručně práci uzavírá zrekapitulováním, čeho chtěla bakalářská práce svým teoretickým a praktickým obsahem dosáhnout a v čem by mohla do budoucna být přínosem.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the use of simulation techniques in subject of first aid and emergency medicine. The theoretical part consists of a general overview of experiential pedagogy, skills and competencies, analysis of teaching and simulation medicine in the Czech Republic. The theoretical part of the bachelor thesis is mainly based on a long-term concept and idea of experiential pedagogy from the Lipnice Holiday School. Lipnice Holiday School is held from 1964 in the Czech Republic. I also use the knowledge of the simulation medicine and experience of companies, about first aid for public. This part generally summarizes teaching with using simulation techniques. In this part advantages and benefits are introduced for teaching first aid and emergency medicine. The practical part includes a questionnaire. The results of questionnaire are clearly presented in the chapter Results and in the appendix of the bachelor thesis due to large data sets. The answers are presented in graphs and tables. Results are interpreted in the Discussion chapter. I demonstrate the benefits of simulation techniques in teaching first aid and emergency medicine in the discussion. I succeeded finish a purpose. An insight into the current use of model situations in teaching first aid and emergency medicine was provided. All hypotheses confirm results and view of literature. The conclusion of the bachelor thesis summarizes all issues and recalls the purpose achieved. It concludes the thesis briefly by theoretical and practical achievement of bachelor thesis. Benefits for the future are presented as well.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectZážitková pedagogikacze
dc.subjectklíčové kompetencecze
dc.subjectsimulační technikycze
dc.subjectmodelové situacecze
dc.subjectsimulační medicínacze
dc.subjectpedagogcze
dc.subjectlektorcze
dc.subjecthodnocení výukycze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjecturgentní medicínacze
dc.subjectExperiential pedagogyeng
dc.subjectskills and competencieseng
dc.subjectsimulation techniqueseng
dc.subjectmodel situationseng
dc.subjectsimulation medicineeng
dc.subjectlecturereng
dc.subjectlearn analysiseng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectemergency medicineeng
dc.titlePoužití simulačních technik ve výuce první pomoci a urgentní medicínycze
dc.titleSimulation Techniques in Teaching First Aid and Emergency Medicineeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeGusty Marek
theses.degree.disciplineZdravotnický záchranářcze
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeSpecializace ve zdravotnictvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam