Použití simulačních technik ve výuce první pomoci a urgentní medicíny
Simulation Techniques in Teaching First Aid and Emergency Medicine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Dominik Pasker
Vedoucí práce
Pleskot Robert
Oponent práce
Gusty Marek
Studijní obor
Zdravotnický záchranářStudijní program
Specializace ve zdravotnictvíInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá použitím simulačních technik ve výuce první pomoci a urgentní medicíny. Teoretickou část práce tvoří všeobecný přehled o zážitkové pedagogice, klíčových kompetencích, zhodnocení výuky a studentů a simulační medicíně v České republice. V teoretické části bakalářské práce hlavně vycházím z dlouhodobého konceptu a myšlenek o zážitkové pedagogice z Prázdninové školy Lipnice, která má v České republice svoji historii už od roku 1964. Dále vycházím z poznatků sekce simulační medicíny a zkušeností firem zaměřující se na výukou první pomoci pro širokou veřejnost. Všeobecně shrnuje, o čem je výuka s použitím simulačních technik, jaké jsou její výhody a jaký má přínos pro výuku první pomoci a urgentní medicíny. Praktickou část práce tvoří dotazník, jehož výsledky jsou přehledně uvedeny v kapitole Výsledky a dále v příloze bakalářské práce z důvodu velkého počtu odpovědí. Odpovědi jsou prezentovány pomocí grafů a tabulek, ke kterým je vždy připsán komentář. V kapitole Diskuze získané výsledky interpretuji s ohledem na vytyčené cíle a vyřčené hypotézy. Díky výsledkům i přečtené literatuře v diskuzi poukazuji na přínos simulačních technik ve výuce. Cíle se mi podařili splnit a přináší náhled na současné využití modelových situací při výuce první pomoci a urgentní medicíny. Díky výsledkům a literatuře se podařily potvrdit všechny hypotézy. Závěr bakalářské práce shrnuje veškerou problematiku, kterou se práce zabývá, připomíná dosažené cíle. Stručně práci uzavírá zrekapitulováním, čeho chtěla bakalářská práce svým teoretickým a praktickým obsahem dosáhnout a v čem by mohla do budoucna být přínosem. This bachelor thesis deals with the use of simulation techniques in subject of first aid and emergency medicine. The theoretical part consists of a general overview of experiential pedagogy, skills and competencies, analysis of teaching and simulation medicine in the Czech Republic. The theoretical part of the bachelor thesis is mainly based on a long-term concept and idea of experiential pedagogy from the Lipnice Holiday School. Lipnice Holiday School is held from 1964 in the Czech Republic. I also use the knowledge of the simulation medicine and experience of companies, about first aid for public. This part generally summarizes teaching with using simulation techniques. In this part advantages and benefits are introduced for teaching first aid and emergency medicine. The practical part includes a questionnaire. The results of questionnaire are clearly presented in the chapter Results and in the appendix of the bachelor thesis due to large data sets. The answers are presented in graphs and tables. Results are interpreted in the Discussion chapter. I demonstrate the benefits of simulation techniques in teaching first aid and emergency medicine in the discussion. I succeeded finish a purpose. An insight into the current use of model situations in teaching first aid and emergency medicine was provided. All hypotheses confirm results and view of literature. The conclusion of the bachelor thesis summarizes all issues and recalls the purpose achieved. It concludes the thesis briefly by theoretical and practical achievement of bachelor thesis. Benefits for the future are presented as well.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [1500]