Připravenost škol pro sluchově postižené na mimořádné události
Emergency Preparedness of Schools for Hearing-Impaired Children
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kamila Doubravová
Vedoucí práce
Brečka Tibor
Oponent práce
Tušer Irena
Studijní program
Civilní nouzové plánováníInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce analyzuje připravenost škol pro sluchově postižené na vybrané mimořádné události, jimiž jsou konkrétně požár a útok aktivního útočníka. Je zjišťováno, jakým způsobem a v jakém rozsahu jsou v analyzovaných školách zavedena organizační a režimová opatření, jaké technické prostředky zabezpečení jsou instalovány a rovněž jakým způsobem jsou pedagogové a žáci seznamováni s plánovanými postupy pro případ vzniku mimořádných událostí. Vzhledem k tomu, že úroveň připravenosti je podmíněna i znalostmi osob, jež se v prostorách školy nachází, je v práci prostřednictvím dotazníkového šetření určeného pro pedagogy a žáky prověřován i rozsah jejich vědomostí týkajících se připravenosti na mimořádné události. Teoretická část je věnována přehledu témat, jež úzce souvisí se zaměřením diplomové práce. Jsou charakterizovány vybrané mimořádné události včetně rizik a dopadů, jež způsobují. Dále je popsána požární a objektová bezpečnost škol. Rovněž je zmíněno, jak je zajištěno vzdělávání žáků i pedagogů v oblasti ochrany člověka za mimořádných událostí, tudíž je uveden i přehled současných forem preventivně výchovné činnosti, jež mohou školy využít. V závěru této části práce jsou objasněny vhodné způsoby a doporučení, jak komunikovat s osobami se sluchovým postižením. V praktické části práce jsou interpretována data získaná v rámci polostrukturovaných rozhovorů s vedením jednotlivých škol a jsou popsány výsledky dotazníkového šetření. Je tedy charakterizován způsob zajištění připravenosti škol na vybrané mimořádné události a uvedena úroveň dosažených znalostí pedagogů i žáků. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že na všech analyzovaných školách probíhá pravidelná příprava nejen pedagogů, ale i žáků, kteří jsou se žádoucím chováním za mimořádných událostí seznamováni v rámci výuky a rovněž v rámci preventivně výchovné činnosti, jež je organizována ve spolupráci se záchrannými složkami. Dále bylo zjištěno, že každá z analyzovaných škol zajišťuje připravenost na mimořádnou událost požár a má zajištěnu objektovou bezpečnost. Připravenost na samotný útok aktivního útočníka je zajištěna pouze ve 2 analyzovaných školách. Z výsledků dotazníkové šetření určeného pro pedagogy i žáky vyplývá, že úroveň jejich znalostí týkajících se připravenosti na mimořádné události lze považovat až na malé množství nedostatků za dostačující. The diploma thesis analyses the preparedness of schools for the hearing-impaired children during selected emergencies, such as fire and attack of an active attacker. It is found out how and to what extent organisational and regime measures are introduced in the analysed schools, what technical means of security are installed and also how teachers and pupils are acquainted with the planned procedures in case of emergencies. Given that the level of preparedness is also conditioned by the knowledge of people present in the school, the work also examines the extent of their knowledge of emergency preparedness through a questionnaire survey for teachers and pupils. The theoretical part is devoted to an overview of topics that are closely related to the focus of the thesis. Selected emergencies are characterised, including risks and impacts they cause. The fire and building safety of schools is also described. It is also mentioned how the education of pupils and teachers in the field of human protection during emergencies is ensured, so there is also an overview of current forms of preventive and educational activities that schools can use. At the end of this part of the work, appropriate ways and recommendations are clarified on how to communicate with people with hearing impairment. The practical part of the work interprets the data obtained in semi-structured interviews with the management of individual schools and describes the questionnaire survey results. Therefore, the method for ensuring the preparedness of schools for selected emergencies is characterised and the level of achieved knowledge of teachers and pupils is stated. The survey found that regular training regarding teachers and pupils takes place at all analysed schools, who are acquainted with the desired behaviour in emergencies in teaching and also in preventive and educational activities, which is organised in cooperation with rescue services. Furthermore, it was found that each analysed school ensures preparedness for a fire and has an object security. The preparedness for the active attacker's attack itself is ensured only in the 2 analysed schools. The teacher and pupil questionnaire survey results show that the level of their knowledge regarding emergency preparedness can be considered sufficient, except for a small number of shortcomings.
Kolekce
- Diplomové práce - 17111 [284]