Tržní penetrace na rychle se rozvíjející trh - strategický plán výrobce zdravotnických prostředků
Market Penetration to Emerging Market - A Strategic Plan for Medical Device Manufacturer
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kristýna Lutovská
Supervisor
Hospodková Petra
Opponent
Čejková Ivana
Field of study
Systémová integrace procesů ve zdravotnictvíStudy program
Biomedicínská a klinická technikaInstitutions assigning rank
katedra biomedicínské technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce analyzuje hrozby a příležitosti společnosti ZAT, a. s. pro zdravotnický prostředek Ozosmart a navrhuje strategický rámec pro penetraci na ruský trh. Přestože se definice pojmu ,,emerging market" v zahraničních publikacích liší, byla vybrána skupina států (BRICS), které splňují všechny podmínky rychle se rozvíjejících ekonomik, a pro které byla provedena analýza ekonomických ukazatelů v čase. Dále byly u těchto lokalit systematizovány poznatky vztahující se k problematice zdravotnických prostředků. Na základě zahraničních informačních zdrojů a interních informací společnosti ZAT, a. s. byla provedena analýza trhu s důrazem na lokalitu Rusko, dále analýza možných bariér při uvádění zdravotnického prostředku na ruský trh, analýza konkurence pomocí Porterova modelu 5 sil a také SWOT analýza (doplněná o PESTLE). V závěru byla analyzována vhodnost právní formy podnikání při vstupu na ruský trh, přičemž z výsledků analýzy jako nejperspektivnější formát přichází v úvahu zastoupení prostřednictvím výhradního distributora. Závěrem situační analýzy bylo rovněž zjištění, že ruský trh představuje pro společnost řadu hrozeb, které by nicméně mohly být eliminovány prostřednictvím svých silných stránek společnosti. Práce poskytuje komplexní analýzu podmínek vstupu nového zdravotnického prostředku na ruský trh a vytváří tak vhodný manažerský nástroj pro další rozhodování. The work deals with the threats and opportunities of the company ZAT, a. s. for the medical device Ozosmart and proposes a strategic framework for penetration into the Russian market. Although the definition of "emerging market" differs in foreign publications, a group of countries (BRICS), which meets all the conditions of emerging economies and for which an analysis of economic indicators was carried out, has been selected. Furthermore, the knowledge related to the issue of medical devices was systematized in these localities. On the basis of foreign information sources and internal information of ZAT, a.s. a market analysis with emphasis on Russia, an analysis of possible barriers to placing a medical device on the Russian market, competition analysis using Porter's five forces model and SWOT analysis (supplemented by PESTLE) were performed. Finally, the suitability of the legal form of business for entering the Russian market was analyzed. The analysis showed that the most promising solution would be representation through an exclusive distributor. The situation analysis also concluded that the Russian market poses a number of threats to the company, which could be eliminated through the company's strengths. The thesis provides a comprehensive analysis of the conditions of entry of a new medical device into the Russian market and thus creates a suitable management tool for further decision-making.
Collections
- Diplomové práce - 17110 [1011]