Zobrazit minimální záznam

Principles of Calming Measures Design Based on the Road Parameters



dc.contributor.advisorKocián Karel
dc.contributor.authorMichaela Stránská
dc.date.accessioned2021-09-09T22:52:07Z
dc.date.available2021-09-09T22:52:07Z
dc.date.issued2021-09-09
dc.identifierKOS-981030019305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/97469
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá možnostmi provedení přechodů z extravilánových do intravilánových úseků na pozemních komunikacích. Obsahuje přehled a rozdělení aktuálních způsobů provádění zklidňujících vjezdových opatření na území České republiky. Současně obsahuje přehled opatření realizovaných v zahraničí, kterými je možné se na území ČR do budoucna inspirovat. V praktické části bakalářské práce jsou popsány faktory, které ovlivňují rychlost motorových vozidel v těchto úsecích a které by měly být zohledněny při volbě konkrétních vjezdových zklidňujících opatření. Na základě těchto faktorů došlo pak k vytvoření rozhodovacího stromu, který slouží jako nástroj pro zjednodušení výběru vhodného zklidňujícího opatření na libovolném vjezdu do intravilánového úseku.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with gateway treatments on road transitions from rural to urban areas. It contains categorization and an overview of current gateway traffic calming measures in the Czech Republic. It also includes an overview of measures implemented abroad that were not implemented in the Czech Republic yet and which could be used as an inspiration in the future. In the practical part of the thesis, parameters that influence driver’s speed on entrances to urban areas were described. Those parameters can help estimate the danger of road section and should be considered while deciding which measure should be implemented. Based on this, the decision tree that serves as a tool for choosing suitable gateway traffic calming measures was created.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectzklidňující vjezdová opatřenícze
dc.subjectsilniční průtahy souvisle zastavěným územímcze
dc.subjectpřechod z extravilánových do intravilánových úseků na pozemních komunikacíchcze
dc.subjectzranitelní účastníci provozu na pozemních komunikacíchcze
dc.subjectgateway traffic calming measureseng
dc.subjectroad sections through built-up areaseng
dc.subjectgateways to urban areas on roadseng
dc.subjectvulnerable road userseng
dc.titlePrincipy návrhu zklidňujích opatření ve vztahu k charakteru pozemní komunikacecze
dc.titlePrinciples of Calming Measures Design Based on the Road Parameterseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeMoudrá Karolína
theses.degree.disciplineDopravní systémy a technikacze
theses.degree.grantorústav soudního znalectví v dopravěcze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam